Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Deel #Roze
Opdrachtgever:
T-Mobile Nederland
Bureau:
Etcetera & Red Urban
Datum eerste publicatie:
27/07/2014
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2015/tmobile_deel_roze
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Patrick van Haperen, Robin Meekel
Art Direction / Design:
Patrick van Haperen
Copy / Redactie:
Robin Meekel
Interaction Design:
Max Remkes
Technische realisatie:
Kees van Dorp
Account:
Danny van de Wetering, Vincent Troupin
Verantwoordelijk bij klant:
Gerard-Pieter de Haas, Wouter van Doorn
Overigen:
Bas Vroonland (strategie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
T-Mobile wil haar overtuiging expliciet maken dat het leven draait om betekenisvolle relaties. Daarom haakte T-Mobile met Deel #Roze in op de Canal Parade. We riepen bezoekers op om gemaakte foto’s roze te kleuren én te delen met #Roze. Om zo het geloof in vrijheid en vriendschap te uiten. Het omkleuren kon via een mobile website en uitgedeelde roze smartphonefilters. T-Mobile heeft zo op sympathieke wijze bezoekers geactiveerd en zich als sociaal merk geprofileerd.
Voor/over product of dienst
T-Mobile is een van de grootste mobiele providers in de markt en levert diensten op het gebied van bellen, sms, data en mobiele apps.
Doelgroep(en)
Deel #Roze richt zich primair op de brede groep bezoekers van de Canal Parade en hun online vrienden. De Canal Parade is een jaarlijks evenement langs de Amsterdamse Prinsengracht en trekt ruim 300.000 bezoekers, waarvan velen klant zijn van T-Mobile, of in de marketingdoelgroep van het merk vallen.