Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Flat or Not
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
21/04/2014
url:
http://www.award-entry.nl/2014/cases/klm/flat-or-not
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Gijs Sluijters (Creative), Joris Tol (Creative)
Art Direction / Design:
Gijs Sluijters (Creative), Joris Tol (Creative), Keith Kornson
Copy / Redactie:
Joris Tol (Creative), Gijs Sluijters (Creative)
Interaction Design:
Maxim van Dam (Junior UX), Keith Kornson (Senior Designer)
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Esther te Pas (Client Service Director), Danielle Boskemper (Account Director), Steven Beukers (Project Manager)
Verantwoordelijk bij klant:
Frank Houben, Natascha van Roode, Esther van Kessel
Overigen:
DDB & Tribal Amsterdam: Bart Mol (Creative Director), Pol Hoenderboom (Creative Director), Ralf Hesen (Strategy Director), Fione van Wijk (Agency Producer), Bart Buiter (Director), Jan Rein Hettinga (DOP), Erik Verhulst (Editor)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
De nieuwe businessclass stoel van KLM veranderen in een full flat bed. FLAT or NOT draait om een stunt op Schiphol Airport met een speciaal geprepareerde stoel, die - net als KLM’s nieuwe businessclass stoel – ook kan veranderen in een full flat bed.
Als reizigers nietsvermoedend gingen zitten, lieten we de stoel zakken met een afstandsbediening. Van de leukste reacties maakten we een online film die linkte naar een interactieve game. Daarin moesten spelers raden of mensen FLAT or NOT gingen.
Voor/over product of dienst
Met KLM’s nieuwe businessclass stoel kunnen reizigers nog meer uitgerust aankomen op hun bestemming. De stoel kan namelijk veranderen in een full flat bed. Alles dat ze hoeven te doen is opstijgen, achteruit leunen en slapen. Daarna komen ze uitgerust op hun bestemming.
Doelgroep(en)
Frequent businessclass reizigers waren door 1 op 1 communicatie al bekend gemaakt met de nieuwe stoel. Deze campagne richtte zich specifiek op non-frequent businessclass reizigers en economy class reizigers, om ook bij deze groepen de perceptie dat KLM premiumkwaliteit levert te versterken.