Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Donorweek 2014 - Live streaming video via Lightbox op GDN
Opdrachtgever:
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), De Dienst Publiek en Communicatie (DPC en de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS)
Bureau:
Omnicom Media Direction & Roorda Reclamebureau
Datum eerste publicatie:
06/10/2014
url:
https://www.google.com/doubleclick/studio/ua/externalpreview#3gi0hSlEQS-kS2coje6ZDw/creativeId=34285949
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Joeri Jansen, Allard Jaspars, Elwin Kennis, Marco Stevens
Art Direction / Design:
Joeri Jansen, Elwin Kennis
Copy / Redactie:
Allard Jaspars, Marco Stevens
Interaction Design:
Preetam Slot, Wearejust
Technische realisatie:
Quadia
Account:
Judit de Graaf, Daantje Dammers, Chantal Balder en Alle Wijmenga
Verantwoordelijk bij klant:
Margo Mens (VWS), Mathilda Slump (VWS), Jeantine Reiger (NTS), Janine van Trierum (NTS), Frederike van Dorst (DPC), Saskia Bergen (DPC)
Overigen:
Media Strategie: Antoinette Herfkens, Eric Woning; Media Planning: Claire du Pon, Imke Kuiper


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om er voor te zorgen dat mensen bewust waren van dat 'heel Nederland' met orgaandonatie bezig was (om zo 'social proof' te maken) was het van belang dat we zo veel mogelijk mensen het Donojournaal (één uur live streaming video op primetime: 12.00 - 13.00) lieten zien. Daarom is er een expandable uiting (lightbox) op programmatic wijze ingekocht: hierdoor is er geen vaste plek, wel een vast publiek - en kun je extra veel mensen bereiken. Deze uiting nodigde mensen uit om NU live te kijken.
Voor/over product of dienst
Elk jaar overlijden er mensen die op de wachtlijst staan voor een orgaan- of weefseltransplantatie. NTS en VWS werken samen om het donoraanbod optimaal te versterken. Belangrijk onderdeel daarvan is dat iedereen zijn of haar keuze vastlegt in het Donorregister, het liefst met een “JA”. Maar ook als het een “Nee” betreft. Wanneer je namelijk niet je keuze hebt vastgelegd, zullen je nabestaanden de beslissing voor je moeten nemen. Dat kan voor hen vervelend en pijnlijk zijn.
Doelgroep(en)
De campagne richtte zich primair op Nederlanders van 18 jaar en ouder die (nog) niet geregistreerd staan in het Donorregister en geen principiële bezwaren hebben tegen orgaandonatie. Deze doelgroep noemen we de zogenoemde “twijfelaars met positieve houding /intentie t.o.v. JA-registratie” mensen die eigenlijk al wel weten of ze donor willen zijn, maar dit alleen nog niet hebben laten vastleggen in het Donorregister. In de praktijk zijn dit vooral vrouwen 25 - 40, hoger opgeleid.