Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ZieZo.nl van Zilveren Kruis
Opdrachtgever:
Zilveren Kruis Achmea
Bureau:
Makerstreet
Datum eerste publicatie:
02/12/2014
url:
http://spinawards.makerstreet.nl/showcases/ziezo/
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Makerstreet & Zilveren Kruis Achmea
Art Direction / Design:
Resoluut
Copy / Redactie:
Mister Koreander
Interaction Design:
Soda studio
Technische realisatie:
Touchtribe, Ettu
Account:
Makerstreet & Ody Blankendaal
Verantwoordelijk bij klant:
Annemieke Warmerdam, Jan de Bruijn


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
We hebben voor nieuwe propositie ZieZo van Zilveren Kruis de online identiteit en volledige gebruikersbeleving (naam, tone-of-voice, pay-off, logo en huisstijl, illustratiestijl, fotografie, interactie) neergezet.

ZieZo.nl is ontworpen vanuit de gedachte dat een verzekering afsluiten zo eenvoudig en simpel mogelijk moet zijn. Zó makkelijk dat je het zelfs vanaf je mobiel kunt doen. Daarom hebben we een compacte en volledig responsive website ontworpen met een ‘licht’ gevoel.
Voor/over product of dienst
Op deze compacte ‘one-page’ zorgverzekeringwebsite kun je direct op de homepage je verzekering afsluiten. We kozen voor gelaagdheid van de minimaal nodige informatie: de detailpagina schuift letterlijk over de onderliggende pagina heen. Zo blijft de gebruiker gevoelsmatig binnen dezelfde omgeving: de lichte one-pager.

De frisse huisstijl van ZieZo is familie van die van Zilveren Kruis. We ontwikkelden een unieke illustratiestijl, een nieuwe tone-of-voice en eigen fotografiestijl.
Doelgroep(en)
ZieZo richt zich, met een eenvoudige en goedkope polis, op een doelgroep die zich vooral online via vergelijkingssites oriënteert. We ontwikkelden ZieZo met de smartphone gebruiker in het achterhoofd. Mobile first dus.
Ook bij de ontwikkeling van de verzekeringsproducten is de doelgroep vanaf het begin betrokken geweest door middel van gebruikersonderzoek.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
We hebben voor nieuwe propositie ZieZo van Zilveren Kruis de online identiteit en volledige gebruikersbeleving (naam, tone-of-voice, pay-off, logo en huisstijl, illustratiestijl, fotografie, interactie) neergezet.

ZieZo.nl is ontworpen vanuit de gedachte dat een verzekering afsluiten zo eenvoudig en simpel mogelijk moet zijn. Zó makkelijk dat je het zelfs vanaf je mobiel kunt doen. Daarom hebben we een compacte en volledig responsive website ontworpen met een ‘licht’ gevoel.
Voor/over product of dienst
Door het secundaire kleurenpalet van Zilveren Kruis primair in de funnel, de illustratiestijl en in de fotografie toe te passen, krijgt ZieZo een eigen stijl maar blijft het familie van.
Met eigen fotografie geven we het gemak van ZieZo vorm. Foto’s die simpele handelingen laten zien, die niet direct met verzekeren te maken hebben, maar alles met plezier.
We ontwikkelden een illustratiestijl die doet denken aan de uitlegkaarten voor veiligheidsinstructies: eenvoudige isometrische lijntekeningen.
Doelgroep(en)
ZieZo richt zich, met een eenvoudige en goedkope polis, op een doelgroep die zich vooral online via vergelijkingssites oriënteert. We ontwikkelden ZieZo met de smartphone gebruiker in het achterhoofd. Mobile first dus.
Ook bij de ontwikkeling van de verzekeringsproducten is de doelgroep vanaf het begin betrokken geweest door middel van gebruikersonderzoek.