Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
HEMA WK content
Opdrachtgever:
HEMA
Bureau:
Brandfighters
Datum eerste publicatie:
23/06/2014
url:
http://on.fb.me/1BI3UmV
Categorie:
Content

Credits

Concept:
HEMA & Brandfighters
Art Direction / Design:
Sjors van de Brande (pepermolen), Rielle de Groot (rauw), Jessica Arends (worst nightmare)
Copy / Redactie:
Sjors van de Brande (pepermolen), Rielle de Groot (rauw), Jessica Arends (worst nightmare)
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Oskar Bolhuis en Josine Pelleboer
Verantwoordelijk bij klant:
Boudewijn van Nieuwenhuijzen en Sara Mok
Overigen:


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De missie van HEMA is: het leven makkelijker en leuker maken en dat doet HEMA al meer dan 85 jaar. HEMA wil ook door middel van creatieve content midden in het leven van de doelgroep staan. In 2014 was het WK voetbal een relevant moment om gezamenlijk te beleven.

HEMA heeft Brandfighters de opdracht gegeven om spraakmakende en verrassende WK content te maken. De opdracht luidde: 'koppel de producten van HEMA op humoristische en relevante wijze aan het WK voetbal'.
Voor/over product of dienst
HEMA heeft winkels en een webshop met een grote diversiteit aan producten. Door de producten aan actualiteiten te koppelen, presenteert en promoot HEMA op laagdrempelige en creatieve wijze het brede assortiment.
Doelgroep(en)
De vrouwelijke fans tussen de 20-50 jaar. Tijdens een WK houden deze dames ook van voetbal of beter gezegd het Oranjeteam. De doelstellingen merkbinding, inspiratie en interactie creëren met de doelgroep zijn volledig bereikt. De post 'pepermolen' ging viral binnen deze doelgroep.

Organisch bereik: honderdduizenden
Likes: 13.550
Shares: 3.389
Comment: 220
Engagement rate: 18,7%