Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
SIRE Voedselverspilling
Opdrachtgever:
SIRE
Bureau:
ORCHESTRA
Datum eerste publicatie:
10/02/2015
url:
http://www.kliekipedia.nl
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Stella Geurtsen, Mischa Schreuder, Ramon Stalenhoef
Art Direction / Design:
Stella Geurtsen, Mischa Schreuder
Copy / Redactie:
Ramon Stalenhoef, Sanne Ueffing, Stella Geurtsen
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
PostOffice (edit en online), Ramon Tiernagan (sound), Captcha (grading), Fresh Classics
Account:
Martijn Amendt
Verantwoordelijk bij klant:
Lucy van der Helm, Vanessa Alkemade, Hans Peters


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
In Nederland verspillen we jaarlijks zo’n 50 kilo voedsel per persoon. Onnodig, want van je kliekjes maak je heel makkelijk een nieuw gerecht. Zo gooi je minder weg. Om deze boodschap duidelijk te maken hebben we van oude bekende food-commercials een nieuwe commercial gemaakt. Inzet: online en TV.
Voor/over product of dienst
SIRE lanceert een campagne tegen voedselverspilling en vraagt daarbij aandacht voor het gebruik van overgebleven ingrediënten en kliekjes. Via de speciaal ontwikkelde website Kliekipedia.nl kan de consument inspiratie opdoen om van kliekjes iets lekkers te maken. Kliekipedia.nl wordt onder andere ondersteund met een tv commercial. Om te laten zien dat je met kliekjes zo iets nieuws maakt, bestaat de spot uit ‘kliekjes’ van iconische reclamespots uit het verleden.
Doelgroep(en)
De Nederlandse consument