Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Covergreetings
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
18/11/2014
url:
http://.
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Robin Poelmann, Mats Tijmes, Gijs Sluijters, Joris Tol
Art Direction / Design:
Robin Poelmann, Mats Tijmes, Gijs Sluijters, Joris Tol
Copy / Redactie:
Robin Poelmann, Mats Tijmes, Gijs Sluijters, Joris Tol
Interaction Design:
Jenny Johannesson, Joris Blomjous
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Danielle Boskemper (AD), Jolijn de Haas (AM)
Verantwoordelijk bij klant:
KLM Royal Dutch Airlines: Bastiaan Hoogendoorn, Marieke Ubbink, Amsterdam Airport Schiphol: Flip Nelissen, Renske Green-Lute
Overigen:
Strategie: DDB & Tribal Amsterdam in samenwerking met FHV BBDO, Fione van Wijk (Agency Producer)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Niemand vind het leuk om afscheid te nemen. Daarom kwamen KLM en Schiphol met Covergreetings: een leuke manier om gedag te zeggen vlak voor vertrek.
In de airportlobby vroegen we thuisblijvers een persoonlijke boodschap te maken op een headrestcover. KLM en Schiphol zorgden er vervolgens razendsnel voor dat de boodschap op de juiste stoel in het vliegtuig kwam te hangen. Een verrassende manier om afscheid te nemen, waarmee we demonstreren dat KLM en Schiphol alles doen voor een fijne reis.
Voor/over product of dienst
KLM en Schiphol werken al jaren samen om reizen vanaf Amsterdam zo prettig mogelijk te maken. Deze samenwerking, vaak onder enorme tijdsdruk, is voor reizigers vaak onzichtbaar.
Covergreetings werd speciaal in het leven geroepen om de samenwerking tussen KLM en Schiphol te demonstreren. Alle personen en reacties zijn echt en vonden vlak voor vertrek plaats.
Doelgroep(en)
Covergreetings richt zich op alle vliegreizigers van- en naar Nederland.