Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
30 Dagen Meer Geld Overhouden Challenge
Opdrachtgever:
ING
Bureau:
NOISE
Datum eerste publicatie:
05/01/2015
url:
https://www.ing.nl/particulier/financieel-fit/artikel/30-dagen-meer-geld-overhouden-challenge.html
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
NOISE
Art Direction / Design:
NOISE
Copy / Redactie:
ING/NOISE
Interaction Design:
NOISE
Technische realisatie:
NoProtocol
Account:
NOISE
Verantwoordelijk bij klant:
Japke Kaastra, Ragna Hes, Marjan Rienstra


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
In mei 2014 heeft ING zijn positionering aangescherpt van een betrokken bank naar een ‘empowering’ bank. Financieel Fit is daarbij een belangrijk gedachtengoed. Waar Financieel Fit in 2014 gelanceerd werd als “je geldzaken op orde hebben” maken we nu een verdiepingsslag van het gedachtengoed om de doelgroep echt in actie te laten komen. Financieel fit begint vaak met meer geld overhouden. Met de 30 Dagen Meer Geld Overhouden Challenge helpen wij de doelgroep een mooie start te maken.
Voor/over product of dienst
Middels het downloaden van een mobiele app ga je de uitdaging met jezelf aan. Je stelt een doel (streefbespaarbedrag) en ontvangt 30 dagen lang elke dag een simpele, leuke uitdaging (bijv .“Kook vandaag met restjes uit de koelkast”) via een pushnotificatie. Ook is er vanuit de app verdieping mogelijk via handige tips en een bespaarscan. Op het scorebord in de app kun je bijhouden hoeveel er dagelijks wordt overgehouden. Dat kan een verrassend mooi bedrag opleveren. Tel uit je winst!
Doelgroep(en)
Specifiek richten we ons op de doelgroep 30-45 jaar die midden in het leven staat, druk met werk, gezinsleven en sociale contacten. Met een gemiddeld inkomen komen ze iedere maand best redelijk uit. Ze hebben het dus redelijk voor elkaar nu, maar zouden wel een actievere houding ten opzichte van hun financiële situatie moeten innemen, bv tov studiekosten kinderen, pensioen of hun huis. Maar ook in hun dagelijkse uitgaven kunnen ze nog slimmere keuzes maken. Om zo meer geld over te houden.