Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Welkom bij Ouders van Nu
Opdrachtgever:
Ouders van Nu (Sanoma)
Bureau:
Roen Roomberg
Datum eerste publicatie:
07/06/2014
url:
http://www.oudersvannu.nl/welkombij/
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Roen Roomberg, Roel Welling, Joep van Osch
Art Direction / Design:
Saga Soborg
Copy / Redactie:
Roen Roomberg, Sara van Gorp
Interaction Design:
Ouders van Nu
Technische realisatie:
Ouders van Nu
Account:
Tobias Wilbrink, Anouk Knapen
Verantwoordelijk bij klant:
Anneliese Bergman, Anita Mooiweer, Susan Stevens, Sara van Gorp, Saga Soborg
Overigen:
Creative Director: Roen Roomberg; Regisseur: Joep van Osch


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ouders van Nu transformeert van tijdschrift naar crossmediaal merk en start een campagne om dit met de doelgroep te delen.

Om de 'nieuwe nabijheid' (zie strategie) conceptueel te onderstrepen en samen met de doelgroep de mooie momenten van het ouderschap te vieren, ontwikkelden we het thema 'Welkom bij Ouders van Nu'. Binnen dit thema creëerden we samen met jonge ouders reallife filmpjes. Deze benadrukken niet hoe het moet (autoriteit), maar hoe het is (dichtbij) om anno nu ouder te zijn.
Voor/over product of dienst
Met de lancering van een compleet nieuwe innovatieve website is Ouders van Nu in 2014 getransformeerd van een maandblad naar het grootste crossmediale parenting-platform van Nederland. Met onder meer de Zwanger- en Babybox, de Voordeelpas, diverse apps, een druk bezochte Facebook fanpage.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van het merk Ouders van Nu is: 'First time mum' in verschillende fases:
• Vrouw die zwanger wil worden
• Zwangere vrouw
• Moeder met baby
• Moeder met peuter
• Moeder met kleuter


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Ouders van Nu transformeert van tijdschrift naar crossmediaal merk en start een campagne om dit met de doelgroep te delen.

Om de 'nieuwe nabijheid' (herpositionering) conceptueel te onderstrepen en samen met de doelgroep de mooie momenten van het ouderschap te vieren, ontwikkelden we het thema 'Welkom bij Ouders van Nu'. Binnen dit thema creëerden we samen met jonge ouders reallife filmpjes. Deze benadrukken niet hoe het moet (autoriteit), maar hoe het is (dichtbij) om anno nu ouder te zijn.
Voor/over product of dienst
Met de lancering van een compleet nieuwe innovatieve website is Ouders van Nu in 2014 getransformeerd van een maandblad naar het grootste crossmediale parenting-platform van Nederland. Met onder meer de Zwanger- en Babybox, de Voordeelpas, diverse apps, een druk bezochte Facebook fanpage.
Doelgroep(en)
De campagne had twee doelstellingen:
1. Zorg dat de doelgroep weet en ervaart dat Ouders van Nu transformeert van printtitel naar crossmediaal merk
2. Zorg dat minimaal 1 filmpje 100.000 views haalt binnen de doelgroep