Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Coca-Cola Zero Zone
Opdrachtgever:
Coca-Cola
Bureau:
NOISE
Datum eerste publicatie:
30/09/2014
url:
http://-
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
NOISE
Art Direction / Design:
NOISE
Copy / Redactie:
NOISE
Interaction Design:
NOISE
Technische realisatie:
NOISE/SoWifi
Account:
NOISE
Verantwoordelijk bij klant:
Jeroen Lampe, Suzanne Pater


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om haar groeidoelstellingen te behalen moet Coca-Cola de beschikbaarheid en herhaalaankopen van Coke Zero in horeca stimuleren

Doelstellingen:
- Verhoog verkrijgbaarheid en rotatie van Coke Zero in horeca
- Ontwikkel een activatie die top-of-mind awareness van het product in horeca stimuleert, bij horeca-eigenaars, maar vooral ook bij bezoekers: weten dat het er is!

Randvoorwaarden:
- Maak het uitvoerbaar op grote schaal
- Zorg dat het een ‘inverkoopbaar’ verhaal oplevert voor de salesforce
Voor/over product of dienst
THE COKE ZERO ZONE
Wanneer je op het WiFi-netwerk van de horeca-gelegenheid inlogt op je smartphone, tablet of laptop, word je in een kort filmpje van 6 seconden (zonder geluid) welkom geheten in de Coke Zero Zone door een aansprekende ‘host’ - een virtuele gastvrouw of gastheer. In de meeste gevallen nodigt de host de consument uit om direct in te loggen op het WiFi-netwerk. Soms biedt de host tevens een gratis Coke Zero aan, direct te verzilveren door een ‘swipe’ van de barman.
Doelgroep(en)
Doelgroep:
Eigenaren en bezoekers van horecagelegenheden in het middensegment

Uitdaging:
Coke Zero wordt in de kroeg niet veel besteld. In hoofdzaak omdat men niet weet dat het daar verkrijgbaar is. Met als gevolg dat horeca-eigenaren Coke Zero vaak niet (meer) in hun assortiment opnemen.
Hoe maken we de verkrijgbaarheid van Coke Zero in horeca structureel zichtbaar, juist in een omgeving waarin het steeds minder wordt toegestaan om merk-gerelateerde promotiematerialen te plaatsen?