Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM - #cityselfie
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
Buutvrij for life
Datum eerste publicatie:
21/05/2014
url:
https://cityselfie.klm.com/
Categorie:
Website
Content

Credits

Concept:
Maarten Boer, Reuben Alexander, Dagmare van Willigenburg, Glenn van de Dood, Ralph Edelstein, Nik Nieuwenhuis (Code d'Azur)
Art Direction / Design:
Buutvrij for life: Dagmare van Willigenburg, Reuben Alexander, Tom Bremerkamp - Code d'Azur: Priscilla de Gier, Rob Stroom
Copy / Redactie:
Maarten Boer, Reuben Alexander, Pim de Graaff
Interaction Design:
Buutvrij for life: Dagmare van Willigenburg - Code d'Azur: Thomas van Sante, Govert Vogel
Technische realisatie:
Code d'Azur: Thierry Kleist, Rick Schoo, Erik Rave, Marlou Groen, Xenia Sarapoff
Account:
Buutvrij for life: Florence Schreinemachers, Roel Ackerman - Code d'Azur: Michiel Meiberg, Willemien Grootendorst
Verantwoordelijk bij klant:
Karlijn Vogel-Meijer, Femke Schreuders, Simonette Verwoest
Overigen:
William Griffioen, Maikel van der Laken, Joost Olsthoorn


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
KLM zocht een authentieke en inspirerende manier om mensen te verleiden naar een van haar 140 bestemmingen te vliegen. Momenteel is de content verouderd, lijkt het op stockvideos of worden videocrews de wereld over gevlogen.
Dus bedachten we een manier om authentieke nieuwe content te genereren tegen minimaal budget: #cityselfie. Een mobile-first activatieplatform waar je inspirerende video's kon bekijken en uploaden. Oók op mobiel.
Voor/over product of dienst
De oplossing: #cityselfie. Een 360º selfie video van de mooiste plekken van de woonplaatsen van onze fans. Iedereen kon mee doen: want plekken die voor jou normaal zijn, zijn inspirerend voor iemand aan de andere kant van de wereld. De leukste #cityselfie won 2 round the world tickets.
We verzamelden zo authentieke, user-generated content van locaties verspreid over de hele wereld op de cityselfie.klm.com die vervolgens weer gebruikt kon worden in sales campagnes en op klm.com.
Doelgroep(en)
KLM’s social media fans van over de hele wereld.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
KLM zocht een authentieke en inspirerende manier om mensen te verleiden naar een van haar 140 bestemmingen te vliegen. Momenteel is de content verouderd, lijkt het op stockvideos of worden videocrews de wereld over gevlogen.
Dus bedachten we een manier om authentieke nieuwe content te genereren tegen minimaal budget: #cityselfie. Een mobile-first activatieplatform waar je inspirerende video's kon bekijken en uploaden. Oók op mobiel.
Voor/over product of dienst
De oplossing: #cityselfie. Een 360º selfie video van de mooiste plekken van de woonplaatsen van onze fans. Iedereen kon mee doen: want plekken die voor jou normaal zijn, zijn inspirerend voor iemand aan de andere kant van de wereld. De leukste #cityselfie won 2 round the world tickets.
We verzamelden zo authentieke, user-generated content van locaties verspreid over de hele wereld op de cityselfie.klm.com die vervolgens weer gebruikt kon worden in sales campagnes en op klm.com.
Doelgroep(en)
KLM’s social media fans van over de hele wereld.