Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Quest Test Nederland
Opdrachtgever:
Quest
Bureau:
Redactie Quest
Datum eerste publicatie:
18/02/2014
url:
http://www.questtest.nl
Categorie:
Media

Credits

Concept:
Redactie Quest
Art Direction / Design:
Redactie Quest
Copy / Redactie:
Redactie Quest
Interaction Design:
G+J Media Digital
Technische realisatie:
G+J Media Digital
Account:
Marije van der Star
Verantwoordelijk bij klant:
Thomas Hendriks


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
In 2014 bestond Quest 10 jaar. En dat werd gevierd met de lancering van Quest Test Nederland (QTNL). Bezoekers kunnen op questtest.nl hun parate kennis testen en zichzelf onderwerpen aan tests en psychologische onderzoeken. Doel? Zichzelf beter leren kennen. QTNL begon als een digitaal experiment, maar de hoge bezoekersaantallen zorgden al gauw voor ronkende servers. In 2014 werden ruim 850.000 tests afgerond en 25 miljoen pageviews gegenereerd. In 2015 zal QTNL een flinke facelift ondergaan.
Voor/over product of dienst
Resultaten van voltooide tests bieden unieke content voor Quest en voorzien wetenschappers van nuttige kennis. Via QTNL werden 30 universitaire onderzoeken uitgevoerd met een groot aantal proefpersonen. Zo had de Universiteit van Amsterdam voor een onderzoek over autisme beschikking over 75.000 respondenten, ongekend veel. Ook adverteerders weten QTNL te vinden: hun uitingen krijgen op een leuke, interactieve manier aandacht van de bezoekers van QTNL, een unieke vorm van 'native advertising'.
Doelgroep(en)
Met het tijdschrift bereikt Quest maandelijks al 1,1 miljoen lezers. Dankzij QTNL is de groep mensen die in aanraking komt met het merk Quest nog eens aanzienlijk vergroot. De gemiddelde leeftijd van de bezoekers van QTNL is gelijk aan die van het magazine: 32 jaar. De verhouding man/vrouw van QTNL is 45/55 – precies het omgekeerde van de m/v-verhouding bij het magazine (55/45).