Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Jack Daniels Future Legends
Opdrachtgever:
Brown Foreman
Bureau:
UM Studios i.s.m. Vice Media
Datum eerste publicatie:
22/05/2014
url:
http://noisey.vice.com/nl/jackdaniels-future-legends
Categorie:
Content

Credits

Concept:
UM Studios
Art Direction / Design:
Vice media
Copy / Redactie:
Vice Media
Interaction Design:
UM Studios & Vice Media
Technische realisatie:
UM Studios & Vice Media
Account:
UM Studios, Vice Media
Verantwoordelijk bij klant:
Piet-Hein Schnellen, Martin Huijbregts


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Jack Daniels wil jonge mannen (whiskeydrinkers v/d toekomst) aan zich binden. We transformeerden daarom het internationale ‘legends’ thema tot Jack Daniels Future Legends’: een online contentformat geïnspireerd op de sterke JD heritage, maar gericht op de muzieklegendes van de toekomst. We gaven toegang tot het leven van jong aanstormend muziektalent en organiseerden Future Legends concerten i.s.m. de belangrijkste JD music venues. En zo verbeterden we ook meten de relatie met onze music venues.
Voor/over product of dienst
Jack Daniels, de wereldberoemde Tenesee whiskey, loopt als een rode draad door de geschiedenis van Rock-‘n-Roll. JD al is ‘on tour’ sinds 1866 en omarmt al bijna 150 jaar muzieklegendes van over de hele wereld. Dat maakt JD tot trouwe vriend van rock-‘n-roll helden. Maar daardoor kampt Jack Daniels in Nederland wel met een vergrijzende doelgroep. De belangrijke JD doelgroep, jong volwassen mannen (18-29), ziet JD niet als een merk dat echt relevant voor hen is.
Doelgroep(en)
Jonge mannen (18-29) halen hun muzikale inspiratie tegenwoordig van digitale platformen als Youtube, Spotify, 22tracks, Soundcloud en Noisey. Het is zo makkelijk om nieuwe muziek te ontdekken, waardoor jonge mannen steeds vaker naar aanstormende muziektalenten luisteren. Ze bezoeken veel festivals en live concerten. Ze zijn beter te bereiken via niche-, dan via traditionele media en willen constant worden verrast met prikkelende content, alleen traditionele advertising volstaat niet voor hen.