Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Superguide
Opdrachtgever:
Veronica Uitgeverij B.V. (VU) / SBS
Bureau:
In huis ontwikkeling
Datum eerste publicatie:
18/12/2014
url:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.veronicamagazine.tvgids&hl=nl_NL + https://itunes.apple.com/nl/app/veronica-superguide-jouw-tv/id400444877?mt=8
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Bart de Wijs & John Lukken (VU)
Art Direction / Design:
Duncan de Jong (VU)
Copy / Redactie:
Debby Nobel (VU)
Interaction Design:
UnitID
Technische realisatie:
In huis ontwikkeling
Account:
Account: Bart Zoetmulder; PM: Marc Nederbergh (VU)
Verantwoordelijk bij klant:
David Vink en Bart de Wijs (VU)
Overigen:
Intern project team


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Veronica Magazine’s Superguide is ontwikkeld als het antwoord op het snel groeiende VODlandschap. Veronica heeft haar naam hoog te houden met bijna 2 miljoen downloads en 700.000 users van de app. Belangrijkste insight is dat de tv-kijker graag geïnspireerd wil worden door de redactie van Veronica Magazine en een persoonlijke tv-gids wil, any time any place. Dit was het vertrek punt voor dit unieke mobile concept. Persoonlijke inspiratie en guiding door het video-landschap.
Voor/over product of dienst
Superguide wijst je de weg in het uitgebreide- en complexe video aanbod op tv en internet. Of dat nu via lineaire tv is, via uitzending gemist of via een on demand-aanbieder van series en films, zoals KIJK, Netflix of Pathé Thuis. De app voorziet je van een dagelijkse dosis entertainment. Zo toont Superguide je het laatste entertainment nieuws, interviews en exclusieve sneak peeks. Daarnaast biedt het de heetste Youtube-filmpjes én de best bekeken tv-fragmenten van gisteren.
Doelgroep(en)
Digitale tv-gids gebruikers, (oud)abonnees en video-on-demand kijkers.