Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ridiculous Stuff You Could Try Against Dandruff
Opdrachtgever:
Head & Shoulders (Procter & Gamble Nederland)
Bureau:
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
Datum eerste publicatie:
31/10/2014
url:
https://www.youtube.com/watch?v=n-OJ-k88s8A&index=1&list=PLkfG5ulgwB6AC4tmo0YYQzJn-DN6g2T2L
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Jan Bosch, Tim ten Dam, Rick Coolegem, Maarten Dobbelaar
Art Direction / Design:
Tim ten Dam, Maarten Dobbelaar
Copy / Redactie:
Jan Bosch, Rick Coolegem
Interaction Design:
CZAR Brussel
Technische realisatie:
CZAR Brussel
Account:
Tanya Jaspers, Corliz de Jongh
Verantwoordelijk bij klant:
Marine Larnaud, Enric Jimenez Prat, Pierandrea Quarta
Overigen:
Geert-Jan Baltus, Paul Vanwijck, Toon Aerts, Quincy James


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Roos. Veel mannen hebben er last van, maar op het kopen van een anti-roos shampoo lijkt een taboe te rusten. Mannen zoeken hun wondermiddel liever op het internet, dat dan ook vol staat met alternatieve tips.

Met Ridiculous Stuff You Could Try Against Dandruff, een serie online video’s, laten we zien dat deze tips niet leiden tot het gewenste resultaat. Als je echt van je roos af wilt, is er maar één oplossing: Head & Shoulders. “It just works.”
Voor/over product of dienst
Head & Shoulders is ‘s werelds nummer 1 anti-roos shampoo, maar kampt in Nederland met een imagoprobleem. De internationale strategie waarin sporters een hoofdrol spelen, speelt zich voornamelijk af op TV. Deze afstandelijke aanpak leidt met name bij het jongere deel van de doelgroep niet tot een aankoopintentie. Wij kozen voor een campagne die én dichter bij de doelgroep stond én ze op de plek bereikte waar ze de meeste tijd doorbrengen: Het internet.
Doelgroep(en)
Nederlandse mannen (18-25 jaar) die last hebben van roos en op zoek zijn naar een oplossing. Omdat zij anti-roos shampoos niet cool vinden vermijden ze die. In plaats daarvan zoeken zij op internet, bijvoorbeeld op YouTube, naar alternatieve oplossingen. Daar krijgen zij het advies om hun haar te wassen met munt en alcohol, om witte bovenkleding te dragen zodat de roos onzichtbaar wordt of om hun hoofdhuid te scrubben met zeezout...