Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Een IKEA Pinterest kamer
Opdrachtgever:
IKEA
Bureau:
MEC
Datum eerste publicatie:
18/08/2014
url:
https://www.youtube.com/watch?v=VsekOOndwRE
Categorie:
Media

Credits

Concept:
MEC / Newslab
Art Direction / Design:
MEC
Copy / Redactie:
MEC
Interaction Design:
MEC
Technische realisatie:
IKEA / MEC / Artpact/ TowelMedia
Account:
MEC (Marieke Berends, Annemieke Mol, Ashton de Ruiter)
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Ogertschnig, Jeroen Hubert


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Voor IKEA is de jaarlijkse cataloguslancering een belangrijk moment. IKEA heeft MEC uitgedaagd om een social activatie te creëren waarmee de catalogus onder de aandacht wordt gebracht. We ontwikkelden het idee: ‘IKEA zoekt interieurontwerper’. We begonnen een IKEA Pinterest bord en riepen mensen op om hun eigen favoriete slaap- en badkamer samen te stellen.
Voor/over product of dienst
Voor IKEA is de jaarlijkse cataloguslancering een belangrijk moment. Jaarlijks kijken fans uit naar het iconische moment dat de catalogus van IKEA bezorgd wordt. Alleen meestal verdwijnt deze catalogus na enkele dagen tussen een stapel papier.
Doelgroep(en)
De activatie is gebaseerd op het Insight dat mensen het leuk vinden om de catalogus door te kijken. Ze bladeren deze door en zijn dan ook actief bezig met hun eigen interieur. IKEA fans houden er zelfs van om een echte interieurontwerper na te spelen.