Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Twingo Fashion Challenge
Opdrachtgever:
Renault Nederland
Bureau:
Dorst & Lesser
Datum eerste publicatie:
16/09/2014
url:
http://-
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Robert Withagen & Niels Verhoeven
Art Direction / Design:
Dennis Hamakers, Robert Withagen, Wiljo Rouwenhorst
Copy / Redactie:
Birgit Zuurveld en Tessa Leenders
Interaction Design:
Dennis Hamakers, Robert Withagen, Wiljo Rouwenhorst
Technische realisatie:
Johan Bruning, Bart van Zon, Twan Pastoor, Andre Kramer, Ronald van Rossum. Tim Peters
Account:
Dennis Hamakers
Verantwoordelijk bij klant:
Inge Reichman en Jos van den Bergh


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Deelnemers aan de ‘Twingo Fashion Challenge’ maakten op het online platform een fashion statement aan. Dit statement werd omgezet in een unieke code, die vervolgens op een kledinghanger geplaatst. Deze kledinghangers werden verspreid in topsteden in Nederland. Werd de hanger gevonden en de code geclaimd op het online platform, dan maakten zowel de deelnemer die de statement heeft aangemaakt, als de fashionista die de code offline gevonden heeft, beiden kans op een citytrip.
Voor/over product of dienst
Renault is een Franse fabrikant van personenauto's en bedrijfswagens en onderdeel van de Groupe Renault.

De Renault Twingo is één van de iconen van Renault. In 2014 heeft de auto een compleet nieuwe look gekregen en als stadsauto in de markt gezet.
Doelgroep(en)
- Vrouw
- 25 - 45 jaar
- Kenmerken: Fashionable, trendy, druk sociaal leven, ondernemend