Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Een grenzeloos conflict, 1930-1955
Opdrachtgever:
Eigen initiatief
Bureau:
Perspekt Studio's met partners NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies en Kiss The Frog
Datum eerste publicatie:
24/02/2015
url:
http://www.perspektstudios.nl/nws/150223%20Grenzeloos.html
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Perspekt Studio's
Art Direction / Design:
Perspekt Studio's
Copy / Redactie:
Perspekt Studio's, NIOD, Marie Baarspul (tekstredactie) en Paul Maas (cartografie)
Interaction Design:
Kiss The Frog en Perspekt Studio's
Technische realisatie:
Kiss The Frog, Mansveld en Perspekt Studio's
Account:
Perspekt Studio's
Verantwoordelijk bij klant:
Eigen initiatief
Overigen:
Fondsen: Nationaal Comité 4 en 5 mei, VSB-fonds en vfonds. Culturele instellingen: Airborne Museum 'Hartenstein', Marinemuseum Den Helder, Centrale Bibliotheek Den Haag, Bevrijdingsmuseum Zeeland. Inst. voor Beeld en Geluid (beeld), Esperanto (vertaling)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
‘Een grenzeloos conflict’ is een gelaagde, crossmediale presentatie, die de gebruiker inzicht geeft in de samenhang en gelijktijdigheid van beslissende momenten wereldwijd rond en tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Terwijl je door de tijd en de wereld reist, volg je de drie levensverhalen van Rabbijn Chaim Nussbaum, vrijwilliger bij het Vrouwenkorps-KNIL Theophilia Berkenveld en SS-oorlogsverslaggever Jan Rudolf Hommesdie die verweven zijn met dit grenzeloze conflict.
Voor/over product of dienst
De ontwikkelingen binnen multimedia bieden mogelijkheden om een gelaagd verhaal adequaat en interactief te brengen. Het complexe zit m in de inhoud: 50 wereldgebeurtenissen, 360 kaarten die verschuiven in tijd en machtsverhouding aangeven, 3 persoonlijke verhalen ingevuld met fotos, teksten en zon 50 films.

De tafel is geflankeerd door 5 banieren een grote vitrine, die de diverse instellingen zelf invullen. Daarmee slaan zij een brug tussen de wereldwijde oorlog en hun eigen aandachtsgebied
Doelgroep(en)
Onze doelgroepen zijn (de bezoekers van) oorlogsmusea en herinneringscentra, en andere (museale) instellingen. In principe voor 12 jaar en ouder.

Na de première bij het Airborne Museum 'Hartenstein' reist de tentoonstelling naar het Marinemuseum Den Helder, Bevrijdingsmuseum Zeeland en de Centrale Bibliotheek Den Haag. Daarnaast zijn er 3 nieuwe aanvragen, naar aanleiding van de publicatie.

Gezien de reizende vorm van de tentoonstelling, zijn de doelgroepen grenzeloos.