Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Staatsloterij – Geloof erin
Opdrachtgever:
Staatsloterij
Bureau:
Blue Mango Interactive
Datum eerste publicatie:
10/06/2014
url:
http://www.bluemango.nl
Categorie:
Digital Campaign
Media

Credits

Concept:
LEMZ & Blue Mango Interactive
Art Direction / Design:
Blue Mango Interactive (Bart-Jan Hoogink)
Copy / Redactie:
Blue Mango Interactive & Blossom (Bart-Jan Hoogink, Floris van den Elshout, Angela van der Velden)
Interaction Design:
Blue Mango Interactive (Bart-Jan Hoogink)
Technische realisatie:
E-sites
Account:
Blue Mango Interactive (Guus Beekmans, Dennis Glaser, Tim Deynen)
Verantwoordelijk bij klant:
Iris Kleijn, Reena Sewbaks, Peter de Bert


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Voor het WK waren de verwachtingen rondom Oranje niet hoog gespannen. Staatsloterij is partner van de KNVB en organisator van de Oranjetrekking. Maar het Oranjegevoel ontbrak.
We bedachten het thema #gelooferin en we ontwikkelden een online activatie die draaide om het raden van de secondes waarin Oranje scoort.
We hebben de Oranjebeleving versterkt en deelnemers aan de activatie gerealiseerd met uiteindelijk een forse stijging van online verkochte loten als resultaat.
Voor/over product of dienst
De Staatsloterij wordt georganiseerd sinds 1726 en is de populairste loterij van Nederland, die 12x per jaar wordt georganiseerd op de 10e van de maand. Staatsloterij heeft het grootste prijzenpakket en de hoogste winkans van alle Nederlandse loterijen. Staatsloterij keert minimaal 60% uit; het hoogste percentage van alle Nederlandse loterijen. Naast reguliere trekkingen, is er de Koningsdag-, de Oranje-, de Geluks- en de Oudejaarstrekking. De Oranjetrekking is minder bekend.
Doelgroep(en)
Primair: mannen/vrouwen 18+ met de nadruk op mannen.
De eventtrekkingen zijn het moment om kennis te maken met de Staatsloterij voor mensen die nog niet mee spelen met de reguliere trekkingen. Op deze momenten trekt Staatsloterij relatief veel nieuwe spelers. Door de koppeling met voetbal trekt de Oranjetrekking normaal overwegend mannen. Daarom is er nog een secundaire doelgroep toegevoegd: vrouwen 18+. Een van de content lagen was gefocust op het bevorderen van de Oranjebeleving onder vrouwen.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Voor het WK waren de verwachtingen rondom Oranje niet hoog gespannen. Staatsloterij is partner van de KNVB en organisator van de Oranjetrekking. Maar het Oranjegevoel ontbrak.
We bedachten het thema #gelooferin en we ontwikkelden een online activatie die draaide om het raden van de secondes waarin Oranje scoort.
We hebben de Oranjebeleving versterkt en deelnemers aan de activatie gerealiseerd met uiteindelijk een forse stijging van online verkochte loten als resultaat.
Voor/over product of dienst
De Staatsloterij wordt georganiseerd sinds 1726 en is de populairste loterij van Nederland, die 12x per jaar wordt georganiseerd op de 10e van de maand. Staatsloterij heeft het grootste prijzenpakket en de hoogste winkans van alle Nederlandse loterijen. Staatsloterij keert minimaal 60% uit; het hoogste percentage van alle Nederlandse loterijen. Naast reguliere trekkingen, is er de Koningsdag-, de Oranje-, de Geluks- en de Oudejaarstrekking. De Oranjetrekking is minder bekend.
Doelgroep(en)
Primair: mannen/vrouwen 18+ met de nadruk op mannen.
De eventtrekkingen zijn het moment om kennis te maken met de Staatsloterij voor mensen die nog niet mee spelen met de reguliere trekkingen. Op deze momenten trekt Staatsloterij relatief veel nieuwe spelers. Door de koppeling met voetbal trekt de Oranjetrekking normaal overwegend mannen. Daarom is er nog een secundaire doelgroep toegevoegd: vrouwen 18+. Een van de content lagen was gefocust op het bevorderen van de Oranjebeleving onder vrouwen.