Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Jij&Overijssel
Opdrachtgever:
Provincie Overijssel
Bureau:
Boerdam
Datum eerste publicatie:
01/01/2014
url:
http://www.jijenoverijssel.nl
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Provincie Overijssel en boerdam
Art Direction / Design:
boerdam
Copy / Redactie:
Provincie Overijssel, boerdam en initiatiefnemers
Interaction Design:
boerdam
Technische realisatie:
boerdam
Account:
boerdam
Verantwoordelijk bij klant:
Ferenc van Damme


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Provincie Overijssel is zich bewust van de veranderingen in de samenleving en is op zoek naar nieuwe manieren om daar vorm aan te geven. Op het Jij&Overijssel platform faciliteren we op experimentele wijze initiatieven vanuit de samenleving die online en offline energie hebben. We ondersteunen initiatieven naast het platform met livestreams, bijeenkomsten en inspiratie. Ook doen we onderzoek naar nieuwe vormen van democratie en verbinden we nieuwe groepen aan de provincie.
Voor/over product of dienst
Jij&Overijssel is voor en door inwoners van de provincie.
- Zoektocht naar nieuwe democratie.
- Initiatieven hebben een lifecycle, ze starten, groeien, krijgen momentum en uiteindelijk stoppen ze weer. Door energie te meten krijgen de initiatieven die aandacht nodig hebben een prominente plek.
- We gebruiken aanjagers in de vorm van tools, livestreams en bijeenkomsten. Zo keken in 2014 200.000 mensen naar bevrijdingsfestival Overijssel.
- We verbinden via dit soort aanjagers nieuwe gebruikers.
Doelgroep(en)
Zoals Rob wijnberg ons geleerd heeft tijdens een jij inspireert sessie in 2012 denken wij niet in doelgroepen, wij veranderen de democratie, daar doet iedereeen aan mee. (bron: http://www.jijenoverijssel.nl/532/rob-wijnberg---de-veranderende-rol-van-de-overheid)
De provincie gebruikt het Mentality-model van motivaction om de verschillende milieus te benaderen.