Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mountain Dew-Do the Dew
Opdrachtgever:
PepsiCo
Bureau:
OMD
Datum eerste publicatie:
25/10/2014
url:
http://www.mountaindew.nl
Categorie:
Media

Credits

Concept:
72andSunny en Like Friends
Art Direction / Design:
NA
Copy / Redactie:
Red Urban en LikeFriends
Interaction Design:
Red Urban
Technische realisatie:
Red Urban
Account:
OMD Casper van der Waal, Karisa Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Michiel Otten
Overigen:
Microsoft


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Mountain Dew is een eigenzinnige frisdrank. Met een internationaal ontwikkelde promotiecampagne, gelinkt aan de release Call of Duty wil PepsiCo in het najaar van 2014 de frisdrank onder de aandacht brengen van de jonge mannelijke doelgroep. Een beproefd actiemechanisme wordt ingezet: check en win. Check een code onder de dop van een flesje Mountain Dew en win. De ambities reiken verder dan de portemonnee diep is. Met de inzet van conventionele wapens gaan we de strijd niet winnen. Hoe dan wel?
Voor/over product of dienst
PepsiCo’s Mountain Dew is een frisdrank met cafeïne en citrusextract. Met de slogan ‘Do the Dew!’ positioneert het merk zich als frisdrank voor jongeren die grenzen willen verleggen en alles uit het leven willen halen.
Doelgroep(en)
Mountain Dew richt zich op mannen in de leeftijdscategorie 16-24 jaar. De focus ligt op jongeren met een positieve sterke groepscultuur en een zekere hang naar avontuur. Het avontuur en de heroïek van Call of Duty sluit naadloos aan bij de stoere no-nonsense uitstraling waar Mountain Dew voor staat. Het winmechanisme daarentegen heeft niets van dat alles in zich. Aan media de taak om een eendimensionale actieboodschap - check en win - zo in te bedden dat de boodschap landt bij de doelgroep.