Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Skip a beat
Opdrachtgever:
Happitech
Bureau:
Clockwork
Datum eerste publicatie:
05/02/2015
url:
http://cases.clockwork.nl/skip-a-beat.html
Categorie:
Mobile
Game
Innovation

Credits

Concept:
Clockwork en Happitech
Art Direction / Design:
Clockwork en Happitech
Copy / Redactie:
Clockwork en Happitech
Interaction Design:
Clockwork en Happitech
Technische realisatie:
Clockwork & Happitech & Ordina Smart Technogies
Account:
Clockwork en Happitech
Verantwoordelijk bij klant:
Yosef Safi Harp & Julie Christine Wolsak


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Skip a Beat is 's werelds eerste mobiele game die je controleert met je hartslag. Het spel maakt gebruik van biofeedback software en geeft de speler inzicht in zijn gezondheid. Door je vinger op de camera van de Iphone te leggen wordt de hartslag wordt gemeten. De data wordt gebruikt als input voor het besturen van Skip, de hoofrolspeler in het spel. Door je ademhaling en gedachten te controleren kun je verder komen in het spel. En je moet als speler emoties en stress onder controle houden.
Voor/over product of dienst
Skip a Beat is een game van een startup van TU Delft alumni. De eerste game ooit die in de sectie van Health & Fitness van de App Store met stip op #1 kwam. Happitech wil mensen helpen op een laagdrempelige manier bewuster met hun gezondheid en levensstijl om te gaan. Spelers van de game zien precies hoe gedachtes, emoties, ademhaling en lichaamshouding hun hartslag beïnvloeden. Op basis van deze inzichten kun je vervolgens ook je gedrag in de praktijk aanpassen; op je werk of in je vrije tijd.
Doelgroep(en)
The globe.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Skip a Beat is 's werelds eerste mobiele game die je controleert met je hartslag. Het spel maakt gebruik van biofeedback software en geeft de speler inzicht in zijn gezondheid. Door je vinger op de camera van de Iphone te leggen wordt de hartslag wordt gemeten. De data wordt gebruikt als input voor het besturen van Skip, de hoofrolspeler in het spel. Door je ademhaling en gedachten te controleren kun je verder komen in het spel. En je moet als speler emoties en stress onder controle houden.
Voor/over product of dienst
Skip a Beat is een game van een startup van TU Delft alumni. De eerste game ooit die in de sectie van Health & Fitness van de App Store met stip op #1 kwam. Happitech wil mensen helpen op een laagdrempelige manier bewuster met hun gezondheid en levensstijl om te gaan. Spelers van de game zien precies hoe gedachtes, emoties, ademhaling en lichaamshouding hun hartslag beïnvloeden. Op basis van deze inzichten kun je vervolgens ook je gedrag in de praktijk aanpassen; op je werk of in je vrije tijd.
Doelgroep(en)
The globe.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Skip a Beat is 's werelds eerste mobiele game die je controleert met je hartslag. Het spel maakt gebruik van biofeedback software en geeft de speler inzicht in zijn gezondheid. Door je vinger op de camera van de Iphone te leggen wordt de hartslag wordt gemeten. De data wordt gebruikt als input voor het besturen van Skip, de hoofrolspeler in het spel. Door je ademhaling en gedachten te controleren kun je verder komen in het spel. En je moet als speler emoties en stress onder controle houden.
Voor/over product of dienst
Skip a Beat is een game van een startup van TU Delft alumni. De eerste game ooit die in de sectie van Health & Fitness van de App Store met stip op #1 kwam. Happitech wil mensen helpen op een laagdrempelige manier bewuster met hun gezondheid en levensstijl om te gaan. Spelers van de game zien precies hoe gedachtes, emoties, ademhaling en lichaamshouding hun hartslag beïnvloeden. Op basis van deze inzichten kun je vervolgens ook je gedrag in de praktijk aanpassen; op je werk of in je vrije tijd.
Doelgroep(en)
The globe.