Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
OHRA
Opdrachtgever:
OHRA
Bureau:
Jungle Minds
Datum eerste publicatie:
04/08/2014
url:
http://www.ohra.nl/
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Jungle Minds
Art Direction / Design:
Martijn Hinfelaar
Copy / Redactie:
.
Interaction Design:
.
Technische realisatie:
Christiaan Mutschelknauss
Account:
Marjolein van der Velden
Verantwoordelijk bij klant:
.
Overigen:
.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
OHRA zocht een partner met het creatieve- & designvermogen om samen de merkidentiteit naar een nieuw niveau te brengen, maar ook met de capaciteit om nieuwe richtingen direct te prototypen en te testen. In een intensief proces van enkele weken vertaalde ons UX-team de merkpositionering naar design principes en itereerden we middels een serie van prototypes naar de nieuwe digitale identiteit van OHRA.
Voor/over product of dienst
OHRA wil de meest directe en gebruiksvriendelijke verzekeraar van Nederland zijn. Daarom ontwikkelde zij in 2014 samen met Jungle Minds een nieuwe, universele designtaal. Eigen, clean en met onderscheidende animatie en interactie elementen, toepasbaar op alle digitale touchpoints van OHRA. Resultaat: geen statische huisstijlgids maar een levende, interactieve designtaal, direct bruikbaar voor alle developers die werken aan de websites en apps van OHRA.
Doelgroep(en)
.