Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Live High Five
Opdrachtgever:
KLM Nederland
Bureau:
Eigen Fabrikaat
Datum eerste publicatie:
03/09/2014
url:
https://www.youtube.com/watch?v=JHG2eIIt7go
Categorie:
Media

Credits

Concept:
Peter Scholtens, Rik Vandewall, Edward den Ouden, Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse
Art Direction / Design:
Michael Kouwenhoven, Laura den Otter
Copy / Redactie:
Dimitri Hubregtse
Interaction Design:
Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse
Technische realisatie:
MiniVegas
Account:
Rik Vandewall, Sanne de Man
Verantwoordelijk bij klant:
Bastiaan Hoogendoorn, Femke De Zeeuw, Lotte Gouverneur, Marieke Ubbink, Paul Sluis
Overigen:
Technische realisatie: MiniVegas, Productie New York: Bureau NY (Ilja Willems), Editor: Benjamin Putland, Muziek: Massive Music


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
KLM Nederland wil extra zichtbaarheid rondom de Werelddeal Weken prijscampagne. Daarom ontwikkellen we een interactieve ervaring met het campagnesymbool: KLM Live High Five.
Op één dag dagen we via twee interactieve mupi’s Amsterdammers en New Yorkers uit om de perfecte high five te maken, over een afstand van 5.815 km! Zo verbinden we honderden mensen op straat. De online film wordt bijna 1 miljoen keer bekeken.
Voor/over product of dienst
Twee keer per jaar organiseert KLM Nederland de Werelddeal Weken. Een salescampagne waarin men korting krijgt op meer dan 100 KLM-bestemmingen.
Doelgroep(en)
De KLM Werelddeal Weken zijn actieweken bedoeld voor een brede doelgroep. Dat geldt ook voor de inzet van dit speciale medium. Het moet de actie een extra awareness boost geven in de tweede week van de salescampagne.