Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Online Rehab in Canada
Opdrachtgever:
Travel Alberta
Bureau:
Eigen Fabrikaat
Datum eerste publicatie:
22/09/2014
url:
http://awardentries.nl/onlinerehab/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Thomas Nieuwenhuizen & Jasper Symons / Peter Scholtens (CD)
Art Direction / Design:
Thomas Nieuwenhuizen (art) & Build Amsterdam (design)
Copy / Redactie:
Jasper Symons
Interaction Design:
Build in Amsterdam
Technische realisatie:
Build in Amsterdam
Account:
Rik Vandewall, Iris Veenstra
Verantwoordelijk bij klant:
Hugo van Joolen, Mito Ota
Overigen:
Director: Dennis Lubbers, Sound design: Big Orange, Animator: Bas Mooij


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Hoe krijg je meer Nederlanders op wintersport naar Alberta/Canada? Je zou zeggen: met mooie beelden van de bestemming. Bij deze campagne draaien we het om. We confronteren Nederlanders met hun gedrag in eigen land. Namelijk het continu mobiel online zijn. Iets dat in Canada niet in je op zou komen. Want Canada is dé plek om offline te gaan.

Met de persoonlijke test ‘Online Rehab’ gaan we op zoek naar diegene die het meest verslaafd is aan social media. Om 10 dagen in Canada helemaal af te kicken.
Voor/over product of dienst
Travel Alberta is een Canadese overheidsorganisatie met als doel de promotie van de provincie Alberta als toeristische bestemming in binnen- en buitenland. In Nederland gebeurt dat in nauwe samenwerking met KLM die een directe lijnbestemming heeft tussen Amsterdam en Calgary (dichtbij wintersportgebied Alberta).
Doelgroep(en)
De doelgroep is de Nederlandse wintersportliefhebber die eens wat anders wil dan de geijkte bestemmingen in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk.
Dat zijn vooral jonge, hoogopgeleide, werkende mensen. In deze groep is het smartphone bezit bijna 100% en het gebruik ervan zeer intensief. Vooral social media worden vrijwel continu gecheckt.