Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#Comedymaand
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
Eigen Fabrikaat
Datum eerste publicatie:
19/01/2015
url:
http://awardentries.nl/comedymaand/
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse
Art Direction / Design:
Michael Kouwenhoven
Copy / Redactie:
Dimitri Hubregtse
Interaction Design:
N.v.t.
Technische realisatie:
N.v.t.
Account:
Iris Veenstra, Tamara Saelman, Ivette Stokkel
Verantwoordelijk bij klant:
Hestia Meijer, Jasper Elsakker, Jorrit de Groot
Overigen:
Productie: Wenneker, Comedians: Badaboom.tv, Media: OMD


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ziggo vrolijkt haar klanten in januari op met de leukste zenders van Comedy Central. Tijdens Blue Monday, de somberste dag van het jaar, kan je namelijk de hele dag wel wat vrolijkheid gebruiken. Als je via Twitter je baaldag ventileert, wordt je daarom live opgevrolijkt. Een team van Ziggo, creatieven en cabaretiers produceren een videosketch als persoonlijk antwoord. Zo verrassen we spontaan alle balers en wordt hun persoonlijke baalmoment een stukje hilarische content voor iedereen.
Voor/over product of dienst
Vanaf oktober start Ziggo met een campagne die zich meer op de emotionele beleving van de extra TV-pakketten richt: ‘Beleef elke dag een nieuw avontuur’. Zo heeft Ziggo in januari, in samenwerking met Comedy Central, iets leuks voor haar klanten, namelijk de hele maand gratis comedy kijken.
Doelgroep(en)
Alle Ziggo-klanten. Omdat er een fusie tussen UPC en Ziggo op handen is, is eigenlijk heel Nederland doelgroep. Iedereen is dan ook uitgenodigd om mee te doen aan deze activatie.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Ziggo vrolijkt haar klanten in januari op met de leukste zenders van Comedy Central. Tijdens Blue Monday, de somberste dag van het jaar, kan je namelijk de hele dag wel wat vrolijkheid gebruiken. Als je via Twitter je baaldag ventileert, wordt je daarom live opgevrolijkt. Een team van Ziggo, creatieven en cabaretiers produceren een videosketch als persoonlijk antwoord. Zo verrassen we spontaan alle balers en wordt hun persoonlijke baalmoment een stukje hilarische content voor iedereen.
Voor/over product of dienst
Vanaf oktober start Ziggo met een campagne die zich meer op de emotionele beleving van de extra TV-pakketten richt: ‘Beleef elke dag een nieuw avontuur’. Zo heeft Ziggo in januari, in samenwerking met Comedy Central, iets leuks voor haar klanten, namelijk de hele maand gratis comedy kijken.
Doelgroep(en)
Alle Ziggo-klanten. Omdat er een fusie tussen UPC en Ziggo op handen is, is eigenlijk heel Nederland doelgroep. Iedereen is dan ook uitgenodigd om mee te doen aan deze activatie.