Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Bijenkorf – Virtual Fashion
Opdrachtgever:
De Bijenkorf
Bureau:
Initiative, unbranded
Datum eerste publicatie:
15/04/2014
url:
http://www.unbrandedexperience.com
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Bart ten Tije
Art Direction / Design:
Sander van Lit
Copy / Redactie:
Sanne van Ettinger
Interaction Design:
Mario Piepenbrink
Technische realisatie:
unbranded
Account:
Jauko Hartveldt, Bente van der Ark
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Robbers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De Bijenkorf onderscheidt zich in Nederland met een unieke en eigenzinnige koers, en positioneert zich als premium warenhuis. Het warenhuis is zich bewust dat bij die koers en positionering bijzondere winkelervaringen een must zijn. Ter ondersteuning van het nieuwe modeseizoen en de nieuwe fashioncollectie heeft de Bijenkorf met de Virtual Fashion roadshow bezoekers in de vier grootste vestigingen een unieke winkelervaring geboden; 3D virtuele paskamer van Nederland, zelfs van Europa en de VS.
Voor/over product of dienst
De virtuele paskamer was gevuld met kleding van de laatste collectie die speciaal voor dit project in 3D digitaal werd ontwikkeld. Door de connectiviteit tussen de unieke software, gericht op de visuele stijl van De Bijenkorf en Kinect-technologie, werd deze digitale winkelervaring een bijzondere ervaring. Door de 3D kleding werd het mogelijk om te bewegen/draaien op de catwalk waarna de kleding over het lichaam heen drapeerde en volledig dynamisch volgde in de digitale spiegel.
Doelgroep(en)
De Bijenkorf richt zich in eerste instantie op Wereldburgers. Wereldburgers zijn mensen die houden van de goede dingen in het leven. Ze hebben een open blik op de wereld, reizen veel, zijn goed geïnformeerd en doen graag nieuwe ervaringen op. Ze winkelen graag en besteden veel aan mode, accessoires en artikelen die gericht zijn op lifestyle en sfeer. Over het algemeen zijn het mensen tussen de 20 en 45 jaar, iets vaker vrouwen, met hoge opleidingen en inkomens.