Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
La Maison Victor
Opdrachtgever:
Sanoma Belgie
Bureau:
SUE Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/01/2014
url:
http://www.lamaisonvictor.com
Categorie:
Digital Service Idea

Credits

Concept:
SUE en Sanoma Belgie
Art Direction / Design:
Astrid Groenewegen, Desmond Gerritse
Copy / Redactie:
La Maison Victor ism SUE
Interaction Design:
Desmond Gerritse
Technische realisatie:
Stefano Buik (SUE) ism La Maison Victor
Account:
Niek Stevens, Jorn Craeghs
Verantwoordelijk bij klant:
Christine Festjens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
Deze case beschrijft de zoektocht van de Belgische DIY mode startup La Maison Victor naar een succesvol business model en hoe het in 1 jaar tijd meer dan 1,2 miljoen EUR omzet wist te genereren in Belgie, Nederland, Frankrijk en Duitsland.
Voor/over product of dienst
La Maison Victor is een DIY mode label dat mensen wil helpen en enthousiast wil maken om zelf de mooiste kleren en accessoires te maken. Daarvoor ontwikkelt het goed uitgelegde naaipatronen, biedt het online video tutorials aan, cureert het all-in-one paketten en brengt het een tweemaandelijks magazine uit. La Maison Victor is een startup van Sanoma Belgie.
Doelgroep(en)
Vrouwen tussen 18 en 45. La Maison Victor wil een nieuwe generatie aanspreken. Weg van het oude stoffige inspiratieloze beeld dat rond naaipatronen hangt. La Maison Victor wil het label worden van de digitale DIY generatie.