Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Don't google it
Opdrachtgever:
CEBAM
Bureau:
DDB Brussels
Datum eerste publicatie:
16/10/2014
url:
http://dontgoogle.it/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Tim & Stefan
Art Direction / Design:
Tim Arts
Copy / Redactie:
Stefan van den Boogaard
Interaction Design:
Maarten Breda
Technische realisatie:
Maarten Breda
Account:
Maarten Breda
Verantwoordelijk bij klant:
Marleen Finoulst
Overigen:
Peter Ampe


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Voor CEBAM vonden we een digitale remedie tegen het opzoeken van gezondheidsinformatie via zoekrobot Google.
Via een Google Adwords campagne brengen we internetgebruikers op zoek naar (hun) ziektesymptomen een sterke waarschuwing: "don’t google it, check a reliable source”. Zij die de link volgen komen zo op een webpagina van de Vlaamse Overheid waar betrouwbare medische informatie beschikbaar is, aangevuld met een spot die de gevaren van foutieve informatie op het web toont.
Voor/over product of dienst
Bij het googelen van ziektesymptomen komen internetgebruikers in meer dan 70% van de gevallen uit op onvolledige of zelfs foutieve informatie. Dat is een probleem. Ze beginnen te twijfelen over kwaaltjes die er helemaal geen zijn of ondernemen de foute actie. Een simpel doktersbezoek kan dit allemaal voorkomen. Gezondheidenwetenschap.be is een webplatform van CEBAM met professionele medische informatie, ondersteund door de Vlaamse Overheid. Onze campagne moet sensibiliseren en internetgebruikers
Doelgroep(en)
De maandelijks gemiddeld 1,5 miljoen Belgische internetgebruikers op zoek naar gezondheidsinformatie op het web.