Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IKEA Imaginary Kitchen
Opdrachtgever:
IKEA België
Bureau:
DDB Brussels
Datum eerste publicatie:
17/03/2014
url:
http://www.ikea.be/coolstekeuken
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Danny Vissers
Art Direction / Design:
Sebastiaan Dessaux
Copy / Redactie:
Peter Ampe, Sjaak Boessen
Interaction Design:
Maarten Breda
Technische realisatie:
Brigitte Verduyckt
Account:
Francis Lippens, Kaat De Brandt, Astrid De Paep
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Jongert
Overigen:
Peter Ampe


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In 2014 lanceerde IKEA z’n nieuwe ultra-flexibele en modulaire keukenoplossing METOD in België. Er werd ons gevraagd een campagne te maken die gedurende drie maanden de spanning naar de lancering kon opbouwen, zonder de keuken al aan het publiek te tonen. De campagne moest de flexibele eigenschappen van METOD duidelijk kunnen aantonen. Vanuit het inzicht dat als we een keuken kunnen bouwen naar de speelse verbeelding van kinderen we voor iedereen een perfecte keuken kunnen bouwen, lanceerden we
Voor/over product of dienst
IKEA METOD is een uiterst flexibele keukenoplossing van IKEA bestaande uit modulaire bouwelementen, gemaakt voor de persoonlijke behoeften van consumenten. Voor elke ruimte, groot of klein, bestaat een keuken die volledig naar persoonlijke smaak en voorkeur gebouwd kan worden. De grote vrijheid die consumenten hiermee verkrijgen, willen we met deze campagne naar voor brengen.
Doelgroep(en)
Ook zij die een keuken op maat willen, moeten de weg vinden naar IKEA.
Ondanks z’n positie als marktleider in België (volume) wordt IKEA niet beschouwd als een specialist in keukens. Wanneer consumenten een keuken op maat willen, richten ze zich op keukenspecialisten als Ixina/Dovy. Het nieuwe modulaire keukensysteem moet daar verandering in brengen en nieuwe consumenten aanspreken.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
In 2014 lanceerde IKEA z’n nieuwe ultra-flexibele en modulaire keukenoplossing METOD in België. Er werd ons gevraagd een campagne te maken die gedurende drie maanden de spanning naar de lancering kon opbouwen, zonder de keuken al aan het publiek te tonen. De campagne moest de flexibele eigenschappen van METOD duidelijk kunnen aantonen. Vanuit het inzicht dat als we een keuken kunnen bouwen naar de speelse verbeelding van kinderen we voor iedereen een perfecte keuken kunnen bouwen, lanceerden we
Voor/over product of dienst
IKEA METOD is een uiterst flexibele keukenoplossing van IKEA bestaande uit modulaire bouwelementen, gemaakt voor de persoonlijke behoeften van consumenten. Voor elke ruimte, groot of klein, bestaat een keuken die volledig naar persoonlijke smaak en voorkeur gebouwd kan worden. De grote vrijheid die consumenten hiermee verkrijgen, willen we met deze campagne naar voor brengen.
Doelgroep(en)
Ook zij die een keuken op maat willen, moeten de weg vinden naar IKEA.
Ondanks z’n positie als marktleider in België (volume) wordt IKEA niet beschouwd als een specialist in keukens. Wanneer consumenten een keuken op maat willen, richten ze zich op keukenspecialisten als Ixina/Dovy. Het nieuwe modulaire keukensysteem moet daar verandering in brengen en nieuwe consumenten aanspreken.