Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fier op ons bier
Opdrachtgever:
Belgian Brewers
Bureau:
DDB Brussels
Datum eerste publicatie:
13/02/2014
url:
http://fieroponsbier.be/
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Patrick Glorieux
Art Direction / Design:
Jonathan Benois
Copy / Redactie:
Danny Vissers, Romain Félix, Jonathan d'Oultremont
Interaction Design:
Bert Gybels
Technische realisatie:
Christophe Gesquière
Account:
Francis Lippens, Kaat De Brandt
Verantwoordelijk bij klant:
Marina Sablon
Overigen:
Strategic team: Dominique Poncin - Maarten Van Daele


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In 2014 lanceerde de Vereniging van Belgische Bierbrouwers voor het eerst in z’n geschiedenis een generieke campagne ter promotie van Belgisch Bier. Nog meer: deze campagne “Fier op ons Bier” richtte zich specifiek tot onze landgenoten. Al scheppen Belgen tegen Nederlanders graag op over de kwaliteit van hun bier, hun trotse taal laat zich amper merken in de cijfers.
Voor/over product of dienst
De consumptie van Belgisch bier in eigen land valt de laatste jaren sterk terug. Bier is slachtoffer geworden van z’n eigen succes en wordt door Belgen steeds als minder bijzonder beschouwd. Bij speciale- en feestelijke gelegenheden verkiezen Belgen liever wijn, cava of champagne boven bier.
Doelgroep(en)
Deze campagne wil betrokkenheid creëren met alle Belgen, zowel vrouwen als mannen met een hart voor Belgisch vakmanschap. Het was onze ambitie om een brede golf van trots te generen doorheen de Belgische samenleving.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
In 2014 lanceerde de Vereniging van Belgische Bierbrouwers voor het eerst in z’n geschiedenis een generieke campagne ter promotie van Belgisch Bier. Nog meer: deze campagne “Fier op ons Bier” richtte zich specifiek tot onze landgenoten. Al scheppen Belgen tegen Nederlanders graag op over de kwaliteit van hun bier, hun trotse taal laat zich amper merken in de cijfers.
Voor/over product of dienst
De consumptie van Belgisch bier in eigen land valt de laatste jaren sterk terug. Bier is slachtoffer geworden van z’n eigen succes en wordt door Belgen steeds als minder bijzonder beschouwd. Bij speciale- en feestelijke gelegenheden verkiezen Belgen liever wijn, cava of champagne boven bier.
Doelgroep(en)
Deze campagne wil betrokkenheid creëren met alle Belgen, zowel vrouwen als mannen met een hart voor Belgisch vakmanschap. Het was onze ambitie om een brede golf van trots te generen doorheen de Belgische samenleving.