Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Heineken Locatieprikker
Opdrachtgever:
HEINEKEN Nederland
Bureau:
Datumprikker \ Calsol BV
Datum eerste publicatie:
01/05/2014
url:
http://www.datumprikker.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Mark van Rossem
Art Direction / Design:
Geert Merkelbach & Eddie Horde
Copy / Redactie:
Boomerang Create
Interaction Design:
Eddie Horde & Annemieke Mol
Technische realisatie:
Leon de Brabander
Account:
Geert Merkelbach & Annemieke Mol
Verantwoordelijk bij klant:
Sebastiaan Berkvens & Lieke Westendorp


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Vanuit het inzicht dat waar mensen bij elkaar komen (occasions) ons bier een rol kan spelen, zijn we op zoek gegaan naar diensten waar we dit proces kunnen bei?nvloeden. Met de wetenschap dat het lastig is om als merk een eigen utility/community te lanceren en tot een succes te maken, is ervoor gekozen om samen te gaan werken met de marktleider in afspreken Datumprikker.nl.
Voor/over product of dienst
De website en apps van Datumprikker faciliteren 1,2 miljoen afspraken op jaarbasis met gemiddeld 8 personen per afspraak. Hierbij stond begin 2014 het wanneer en met wie centraal in het afspreekproces, het waar was echter een onderbelicht onderdeel. HEINEKEN zag hier een gouden kans, met name omdat de meeste afspraken plaatsvinden op do t/m za tussen 17u en 21u.
Doelgroep(en)
Bierdrinkende mannen van 18-49 jaar. Gebruikers van Datumprikker