Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Flocal - Brings the Flock Together
Opdrachtgever:
Fontys Economische Hogeschool Tilburg
Bureau:
Helder
Datum eerste publicatie:
07/12/2015
url:
http://x
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
x
Art Direction / Design:
x
Copy / Redactie:
x
Interaction Design:
x
Technische realisatie:
x
Account:
x
Verantwoordelijk bij klant:
x
Overigen:
x


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Om dit nieuwe concept te bedenken is er gekeken naar onze eigen ervaringen en irritaties: wat zou er bijvoorbeeld beter kunnen aan wat je gebruikt in het dagelijks leven? Voordat we op ons uiteindelijke concept gekomen zijn, hebben we een lange reis afgelegd met veel verschillende ideeën. Omdat we zelf vaak en graag naar evenementen gaan, hebben we een evenementenapp ontwikkeld die de ervaring voor de bezoeker zal veranderen. Met onze nieuwe evenementenapp, die Flocal heet, wordt de nadruk gelegd op community building en kunnen bezoekers van het evenement andere bezoekers leren kennen.
Voor/over product of dienst
Word jij ook zo gek van alle uitnodigingen om deel te nemen aan Facebook evenementen? Vaak zijn de uitnodigingen irrelevant en zie je door de bomen het bos niet meer. Als je wel deelneemt aan een Facebook evenement, dan start de voorpret voorafgaand aan het evenement ongeveer een week van tevoren. Mensen posten grappige berichten en filmpjes en er ontstaan kleine discussies. Voor veel mensen is het een drempel om te reageren op de berichten omdat ze weten dat iedereen (inclusief alle vrienden) m
Doelgroep(en)
De doelgroep van Flocal is erg divers. Onder de bezoekers vallen zowel mannen als vrouwen. Per evenement kan dit qua verhouding variëren naar aanleiding van de aard van het evenement. Ook de leeftijd van de eindgebruiker varieert per evenement. Er is echter wel sprake van een hoofddoelgroep met de leeftijdscategorie 18 - 35 jaar. Deze doelgroep sluit het best aan bij Flocal op basis van het aantal bezoeken aan evenementen en het smartphonegebruik.