Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
PhotoBob
Opdrachtgever:
Fontys Economische Hogeschool Tilburg
Bureau:
LEV Communicatie
Datum eerste publicatie:
07/12/2015
url:
http://maud013.wix.com/photobob
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Vivian Sneepers, Maud van Roessel, Karen van den Boogert, Didi van Bergen & Moniek van Beers
Art Direction / Design:
VIvian Sneepers, Maud van Roessel & Karen van den Boogert
Copy / Redactie:
Didi van Bergen & Moniek van Beers
Interaction Design:
n.v.t.
Technische realisatie:
n.v.t.
Account:
Vivian Sneepers, Maud van Roessel, Karen van den Boogert, Didi van Bergen & Moniek van Beers
Verantwoordelijk bij klant:
Vivian Sneepers, Maud van Roessel, Karen van den Boogert, Didi van Bergen & Moniek van Beers
Overigen:
Coach: Berend-Jan Verheijen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
PhotoBob leert de doelgroep dat je, vooral tijdens het uitgaan, na moet denken over wat je wel en niet online kan plaatsen. Het komt namelijk vaak voor dat men dronken foto’s tijdens een avondje stappen klakkeloos deelt via social media. Het probleem hierbij is echter dat deze foto’s vaak voor altijd rond blijven zwerven op het internet. Dit kan voor problemen in de toekomst zorgen, bijvoorbeeld wanneer men later op zoek gaat naar een baan.
Voor/over product of dienst
Geen social media flater bovenop je kater. Om deze slogan heen zal de PhotoBob campagne worden uitgewerkt. De PhotoBob app wordt als campagne verkocht aan de overheid om hiermee awareness te creëren bij jongeren over social media gebruik in combinatie met alcohol.
Doelgroep(en)
De doelgroep die hoogst waarschijnlijk gebruik gaat maken van PhotoBob is jong, actief, nieuwsgierig, een levensgenieter en sociaal. De doelgroep is woonachtig in heel Nederland. Dit komt omdat PhotoBob zoveel mogelijk jongeren bewust wil maken over het gebruik van hun sociale media. Er zijn geen speciale regio’s die PhotoBob meer of minder wil gaan bereiken. PhotoBob richt zich op zowel mannen als vrouwen. Deze personen zijn tussen de 16 en 25 jaar oud.