Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
TMI, Too Much Information
Opdrachtgever:
In eigen beheer
Bureau:
Hogeschool van Utrecht
Datum eerste publicatie:
01/03/2016
url:
http://tmi.news
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Michiel Kalverda
Art Direction / Design:
Joni Mei-Chu Hartog
Copy / Redactie:
Stef Snakkers
Interaction Design:
Joni Mei-Chu Hartog
Technische realisatie:
Herman Nelissen
Account:
Bob Brinkman
Verantwoordelijk bij klant:
Camille Schaepman
Overigen:
Mauro Harsta, Marleen Stoker, Remmelt Heltzel, Thomas van Empelen, Rick van Bruggen, Stijn Tulpan, Timo van Blooijs, Pim Paalhaar, Eva Oosterveld, Dennis Hoogeveen, Mei Nelissen, Emmelie Valkenburgh, Sil van der Wees, Laura de Lange, Ruben Leter, Tessa va


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
TMI moet hét nieuwe nieuwsplatform worden voor scholieren die zich willen onderscheiden. Met een team van 21 enthousiaste studenten (van 9 opleidingen) zijn wij nu ruim 4 maanden (geheel vrijwillig) bezig om dit te realiseren. Naast de nieuwsvlogs die wij maken, bezoeken wij middelbare scholen om de interactie met de doelgroep te behouden. Het doel is om dé gevestigde naam te worden in, om te beginnen, Nederland op het gebied van nieuwsvoorziening voor scholieren (12-18 jaar).
Voor/over product of dienst
Inhoudelijk gaan de nieuwsvlogs over thema's die middels crowdsourcing worden verzameld. Om het nieuws behapbaar te maken leggen wij dossiers aan. Deze dossiers bestaan uit minimaal 4 vlogs omtrent één onderwerp. Zo zijn thema's als lachgas, overgewicht, gender, internetverslaving en illegaal vuurwerk interessant om een dossier over te maken. Het is voor ons belangrijker om de duiding & context te brengen, dan het snelle nieuws. Hierbij staat dus de kwaliteit boven de kwaliteit.
Doelgroep(en)
TMI focust zich op scholieren die zichzelf willen onderscheiden. Scholieren die het mooiste, beste, grappigste, meest informatieve en/of meest bizarre verhaal willen vertellen zijn bij TMI aan het goede adres. Door de uitstraling 'Fuck the System' te hanteren worden wij 'de puber van de mediawereld'. Hierdoor kan de doelgroep zich goed identificeren met TMI.