Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Billsplit: dé rekeningsplitter voor horeca!
Opdrachtgever:
Hogeschool van Amsterdam
Bureau:
Communicatie en Multimedia Design
Datum eerste publicatie:
21/01/2016
url:
http://www.dvdzdesign.nl/school/splitthebill/
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Jodie de Rover, Guus Stultiëns, Jason Monthiny en Daan van der Zwaag
Art Direction / Design:
Guus Stultiëns en Daan van der Zwaag
Copy / Redactie:
Jodie de Rover en Jason Monthiny
Interaction Design:
Guus Stultiëns en Daan van der Zwaag
Technische realisatie:
Daan van der Zwaag
Account:
Daan van der Zwaag
Verantwoordelijk bij klant:
Daan van der Zwaag


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Voor het vak ondernemen moesten wij binnen één blok een startup opzetten. Ons eerste idee voelde toch niet goed en zodoende belanden wij in een cafe.

Onze intentie was om te brainstormen. Van het ene (biertje) kwam het andere (biertje). Toen de halve tap in onze glazen was verdwenen was het tijd om te gaan. Shit... nog steeds geen idee.

"Zouden wij apart mogen betalen?"
"Nee sorry wij hebben het erg druk"
"..."
"Doe er nog maar vier!"

Back to the drawing boa.. eh bar. Dit moet slimmer kunnen!
Voor/over product of dienst
Met Billsplit (naam onder voorbehoud) kan je als horeca ondernemer gemakkelijk grote tafels gesplit laten betalen. Nooit meer nee verkopen, dit keer wel wat fooi krijgen en geen open tafels meer. In plaats van moeilijk te doen en losse bonnetjes te maken, heb je nu één totale rekening. In deze bespaarde tijd kan je weer andere klanten helpen en dus meer verdienen.

Wij geven de gebruiksvriendelijke omgeving en het rekenwerk. De betaling? Dat doet je eigen vertrouwde (NFC) pin-automaat.
Doelgroep(en)
Onze doelgroep bestaat uit horecagelegenheden en haar personeel. Uit interviews is gebleken dat zij het splitten van rekeningen als problematisch ervaren. Dit proces kost te veel tijd. Tijd is een schaars iets in de horeca. Ook het nee verkopen is vervelend, vaak wordt er geen fooi gegeven en blijven er producten niet betaald. Maar het mes slijpt aan beide kanten: ook de gast heeft er baat bij. Snel gesplit en eerlijk (i.p.v totaalbedrag/mensen) betalen is het streven.