Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Moodrunners
Opdrachtgever:
Urban Vitality (HvA)
Bureau:
N.V.T
Datum eerste publicatie:
06/01/2016
url:
http://www.hva.nl/urban-vitality
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Koen Langeslag, Jeffrey van Tilburg, Djowi Derks
Art Direction / Design:
Koen Langeslag, Jeffrey van Tilburg, Djowi Derks
Copy / Redactie:
Koen Langeslag, Jeffrey van Tilburg, Djowi Derks
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Koen Langeslag, Jeffrey van Tilburg, Djowi Derks
Verantwoordelijk bij klant:
Koen Langeslag, Jeffrey van Tilburg, Djowi Derks


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Wij zijn drie studenten die de minor zorgtechnologie in 2015/2016 hebben gevolgd aan de Hogeschool van Amsterdam. Het project begon met de vraag (die vanuit de Urban Vitality battle gesteld werd) : Wat maakt Amsterdammers vitaler anno 2025? Vanuit deze vraag is er literatuur- en praktijkonderzoek gedaan naar een groot probleem en de oplossing daarvan. Het grote probleem van tegenwoordig? Depressie! De oplossing?? MOODRUNNERS (Een game in virtual-reality)
Voor/over product of dienst
Moodrunners is een game gebaseerd op Runningtherapie en virtual reality exposure therapy waarbij de (depressieve) cliënt zich in een virtuele wereld waant. Door de game wordt het zelfvertrouwen vergroot (door succeservaring), de zelfredzaamheid vergroot (d.m.v een virtuele coach en gediplomeerd therapeut), beweging gestimuleerd en zowel de lichamelijke als mentale conditie verbeterd waardoor depressieklachten afnemen. Hierbij is gelet op laagdrempeligheid, duurzaamheid en innovatie.
Doelgroep(en)
De doelgroep is Depressieve (Amsterdammers) in de leeftijd van 25 tot 45 jaar.
Uit onderzoek is gebleken dat veel mensen in Amsterdam aan een depressie lijden en dat het behandelen veel geld kost. Uit cijfers van het Nationaal kompas bleek dat depressie in de leeftijd van 25 tot 45 jaar het meest voorkomt.
Verder zou de game klachten kunnen verhelpen zoals bewegingsangst en obesitas en kan het bijdragen aan een actieve levensstijl van de Nederlandse bevolking.