Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Penning Racer
Opdrachtgever:
University of Twente
Bureau:
University of Twente
Datum eerste publicatie:
20/01/2016
url:
http://www.emmerloot.nl/design/penning-racer/
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Sverre Boer, Christiaan van den Bogaard, Abigail Egbreghts, Robin van Emmerloot & Max Slutter
Art Direction / Design:
Robin van Emmerloot
Copy / Redactie:
Sverre Boer, Christiaan van den Bogaard, Abigail Egbreghts, Robin van Emmerloot & Max Slutter
Interaction Design:
Sverre Boer, Christiaan van den Bogaard, Abigail Egbreghts, Robin van Emmerloot & Max Slutter
Technische realisatie:
Christiaan van den Bogaard, Robin van Emmerloot, Max Slutter
Account:
Sverre Boer, Christiaan van den Bogaard, Abigail Egbreghts, Robin van Emmerloot & Max Slutter
Verantwoordelijk bij klant:
-
Overigen:
Sverre Boer, Christiaan van den Bogaard, Abigail Egbreghts, Robin van Emmerloot & Max Slutter


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Penning Racer is een serious game, die kinderen van ongeveer 6 tot 10 jaar leert omgaan met geld en het lange termijn denken. De game heeft een fysiek en een virtueel gedeelte. De kern is een racegame met management kant. Auto onderdelen kunnen worden gekocht in de game, en betalingen worden fysiek gedaan met een pinautomaat. Vervolgens ontvangt de speler de onderdelen in-game en fysiek. Geld kan weer worden verkregen door middel van sponsors die per race geld geven.
Voor/over product of dienst
Penning Racer kan in allerlei omgevingen gebruikt worden. De game kan worden opgezet bijvoorbeeld binnen een basisschool of kinderopvang, maar daarnaast ook bij een bank. Natuurlijk is het uiteindelijk ook een consumentenproduct, en kan het ook bij kinderen thuis belanden. Het basis prototype is nu nog single player; echter zijn er genoeg mogelijkheden tot uitbreiding, maar kunnen kinderen het nu natuurlijk ook samen spelen door te overleggen of keuzes en opties in de game.
Doelgroep(en)
De hoofddoelgroep zijn kinderen van 6 tot 10 jaar. De focus ligt met name op kinderen die net zakgeld krijgen. Daarnaast zijn ouders van kinderen in deze leeftijdsgroep ook van interesse. Ten slotte kunnen basisscholen ook interesse in dit product.