Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
AdSwop
Opdrachtgever:
Willem de Kooning Academie
Bureau:
Willem de Kooning Academie
Datum eerste publicatie:
30/01/2016
url:
http://www.thijsmosterman.nl
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Thijs Mosterman
Art Direction / Design:
Thijs Mosterman
Copy / Redactie:
Thijs Mosterman
Interaction Design:
Thijs Mosterman
Technische realisatie:
Thijs Mosterman
Account:
Thijs Mosterman
Verantwoordelijk bij klant:
Thijs Mosterman
Overigen:
Thijs Mosterman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Een web-extentie waarmee je kiest wiens persoonsgebonden reclame jij te zien krijgt. Met AdSwop kun je persoonsgebonden reclame ruilen met familieleden, vrienden, idolen of mensen uit andere culturen.
Krijg geen reclame te zien van producten die je al hebt of kent, maar zie reclame van producten waar je geïnteresseerd in bent. Zo zal de gebruiker actief naar reclames gaan kijken om cadeautjes te kopen voor anderen of om zelf geïnspireerd te raken.
Voor/over product of dienst
Internet bestaat voornamelijk uit gratis content. Het verdienmodel van aanbieders van deze content is voor een groot gedeelte gebaseerd op reclame. Deze reclame associëren mensen met irritaties. Mijn drive is om een internet te creëren die geld genereert voor content makers, zonder dat de gebruiker zich moet ergeren op de manier waarop.
Doelgroep(en)
Mensen die nu AdBlock gebruiken, of dat bewust niet gebruiken. Mensen die zich bewust zijn van de contentmakers van het internet. Mensen die zich bewust zijn van het verdienmodel van het internet.