Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#crimediggers
Opdrachtgever:
Politie
Bureau:
Steam
Datum eerste publicatie:
20/04/2015
url:
http://www.crimediggers.nl
Categorie:
Game
Digital Campaign

Credits

Concept:
Maarten Kuipers, Daniel van Gils
Art Direction / Design:
Martin van Triest, Tom Rutgers
Copy / Redactie:
Maarten Kuipers, Sanne Houwing, Philip Rolig
Interaction Design:
Martin van Triest, Tom Rutgers
Technische realisatie:
Daniel van Gils
Account:
Hans Kroonen, Marc de Winter
Verantwoordelijk bij klant:
Renate van Spronsen, Janne-Corien de Goeij-Brons, Kim Joosten
Overigen:
Studio Minsk, Soundcircus, Mediabureau Zigt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Wervingscampagne voor de werving van 100 fte digitale rechercheurs.
De serious game #crimediggers laat je ontdekken hoe relevant jouw ICT-skills zijn bij recherchewerk. De game is gebaseerd op echte voorbeelden uit de actuele politiepraktijk. Fictie en werkelijkheid lopen door elkaar heen, met uitstapjes naar het actuele dark web. Ook de reclamecampagne rondom de game is verweven met het spel, met o.m. verborgen data in banners en in het audiospectrum van de radiospotjes.
Voor/over product of dienst
ICT wordt een steeds belangrijker component van het recherchewerk van de politie. Praktisch elke fase van de opsporing is een uitdaging voor mensen met een digitale achtergrond. Dat betekent dat de politie de komende jaren een groeiende behoefte heeft aan ICT’ers op verschillende niveaus.
Doelgroep(en)
HBO/WO ICT, 25-44 jaar. Alhoewel dé ICT'er niet bestaat, willen ze wel zaken oplossen en werken de klassieke 'zendcampagnes' niet bij deze groep. Ze moeten iets kunnen doen. Het 'willen oplossen en doorgaan tot dat lukt' past sterkt bij het recherchewerk. Op dit inzicht is de campagne gebaseerd.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Wervingscampagne voor de werving van 100 fte digitale rechercheurs.
De serious game #crimediggers laat je ontdekken hoe relevant jouw ICT-skills zijn bij recherchewerk. De game is gebaseerd op echte voorbeelden uit de actuele politiepraktijk. Fictie en werkelijkheid lopen door elkaar heen, met uitstapjes naar het actuele dark web. Ook de reclamecampagne rondom de game is verweven met het spel, met o.m. verborgen data in banners en in het audiospectrum van de radiospotjes.
Voor/over product of dienst
ICT wordt een steeds belangrijker component van het recherchewerk van de politie. Praktisch elke fase van de opsporing is een uitdaging voor mensen met een digitale achtergrond. Dat betekent dat de politie de komende jaren een groeiende behoefte heeft aan ICT’ers op verschillende niveaus.
Doelgroep(en)
HBO/WO ICT, 25-44 jaar. Alhoewel dé ICT'er niet bestaat, willen ze wel zaken oplossen en werken de klassieke 'zendcampagnes' niet bij deze groep. Ze moeten iets kunnen doen. Het 'willen oplossen en doorgaan tot dat lukt' past sterkt bij het recherchewerk. Op dit inzicht is de campagne gebaseerd.