Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
DataEnzo
Opdrachtgever:
DMENZO
Bureau:
DataEnzo
Datum eerste publicatie:
05/02/2015
url:
http://www.dataenzo.com/
Categorie:
Digital Service Idea

Credits

Concept:
DMENZO
Art Direction / Design:
Creationline
Copy / Redactie:
DMENZO
Interaction Design:
Creationline
Technische realisatie:
Creationline
Account:
DMENZO
Verantwoordelijk bij klant:
Eddy de Heij
Overigen:
DataEnzo wordt continu doorontwikkeld, bijvoorbeeld de verdere integratie met offline media speelt hierbij een belangrijke rol. In samenwerking met Rob van Kan Media Consultancy zijn hier reeds meerdere cases mee opgebouwd.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
Jarenlang gebruiken wij onze ervaringen in online advertising voor het opbouwen van benchmarks, om gestaafde adviezen te kunnen geven en inzetten te beoordelen. Tijdens campagnes is het belangrijk om, naast de prestaties, ook de conversiefactoren mee te nemen in de monitoring en alles helder te documenteren. De wens om al deze ingrediënten tezamen te laten komen en evaluaties online te rapporteren binnen één overzichtelijk en gebruiksvriendelijk platform staat aan de wieg van DataEnzo.
Voor/over product of dienst
DataEnzo is een Business Intelligence System, een digital service, ontwikkeld om alle relevante media-data te verzamelen en te evalueren hoe een campagne heeft gepresteerd. De uitgebreide database van de tool maakt het mogelijk vooraf in te schatten wat we van een campagne kunnen verwachten. Door rekening te houden met externe conversiefactoren zoals: Nieuws van de Dag, Weer, Social Buzz, Storingen en de inzet van Offline Media, zien we welke factoren de campagne (mogelijk) hebben beïnvloed.
Doelgroep(en)
De tool is ontwikkeld voor adverteerders, media- en reclamebureaus. Partijen die verantwoordelijk zijn voor mediacampagnes, zowel online als offline. Relaties van de DMENZO kunnen hier, als service van onze dienstverlening, kosteloos gebruik maken en vormen de primaire doelgroep. Andere partijen kunnen op contractbasis, op basis van het aantal gebruikers en afnameduur, betaald gebruik maken van de tool. De ambitie is om dit business model internationaal uit te rollen.