Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Interactieve documentaire 'Jheronimus Bosch, De tuin der lusten'
Opdrachtgever:
NTR
Bureau:
Q42
Datum eerste publicatie:
29/01/2016
url:
http://tuinderlusten-jheronimusbosch.ntr.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Pieter van Huystee & Ingrid Walschots
Art Direction / Design:
Nils Mengedoht van Fabrique
Copy / Redactie:
NTR & Pieter van Huystee
Interaction Design:
Nils Mengedoht van Fabrique en Ingrid Walschots van NTR
Technische realisatie:
Marcel Duin (Q42), Tim Logtenberg (Q42), Michiel Post (Q42) en Sily van Houdt (Q42)
Account:
NTR, Ingrid Walschots
Verantwoordelijk bij klant:
Ingrid Walschots & Liesbeth vd Kar
Overigen:
Regie: Pieter van Huystee. Co-producent: Pieter van Huystee Films & TV. Muziek: Paul M. van Brugge. Sound-design: Mark Glynne. Voice-overs: Midas Dekkers, Nynke de La Rive Box en Redmond o'Hanlon. Micrio door Marcel van Duin van Q42.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De interactieve docu Jheronimus Bosch, de Tuin der Lusten is een verdiepende ontdekking van Bosch’s drieluik. Het is een audiovisuele reis, waarin ​positioneel ​geluid, muziek, video en afbeeldingen bijdragen aan een verrijkte vertelling.
Midas Dekkers geeft je in de tour informatie over de mysterieuze symboliek achter de vreemde wezens in Bosch's wereld (Engels: Redmond o'Hanlon). Je kunt ook vrij ontdekken. ​Op technisch vlak was een nieuwe motor nodig om de ultra hi­res plaat te ontsluiten.
Voor/over product of dienst
De interactieve docu Jheronimus Bosch, De tuin der lusten is een online avontuur. Het is een multimediale informatieve site waarin de bezoeker ​door digital storytelling​ meer leert over de mysterieuze symboliek en vreemde wezens in het werk van Bosch. De bezoeker kan door het speciaal ontwikkelde Micrio het schilderij tot in het diepste detail bekijken; dichterbij dan in een museum. De bezoeker wordt meegevoerd door Midas Dekkers, de muziek, de geluiden en de beelden door de Tuin der Lusten.
Doelgroep(en)
Liefhebbers: kunst&cultuur, Jheronimus Bosch, documentaires, erfgoed2.0, innovatie&educatie, digitaal uitgeven, technische innovatie, digital storytelling, (interaction) design, kunst-historie. Jong en oud en internationaal.

Louter positieve reacties op social media, Reddit (goo.gl/u42X1r) en Metafilter (goo.gl/hRIIX9) vd doelgroep. We hebben al >550K bezoekers (18/2/16). Vele sessies duren tussen de 10 en 30+ minuten. Top 3 bezoekers: VS, Nederland, Canada. Bezoeken komen uit >180 landen.