Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Instatrip door Alberta
Opdrachtgever:
Travel Alberta
Bureau:
Eigen Fabrikaat
Datum eerste publicatie:
08/10/2015
url:
http://awardentries.nl/instatrip/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse, Peter Scholtens (CD)
Art Direction / Design:
Michael Kouwenhoven, Superhero Cheesecake
Copy / Redactie:
Dimitri Hubregtse
Interaction Design:
Superhero Cheesecake
Technische realisatie:
Superhero Cheesecake
Account:
Rik Vandewall, Iris Veenstra
Verantwoordelijk bij klant:
Hugo van Joolen, Mito Ota, Julie Kivi
Overigen:
Muziek: Big Orange. Media: Havas, BrandDeli


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
De Instatrip is een visuele routeplanner door Alberta op basis van Instagram. Plan je unieke wintervakantie in Alberta op basis van foto’s van mooie of spannende activiteiten. Zo krijgt iedereen een persoonlijk, visueel reisplan door Alberta, Canada die je vervolgens kunt delen met je vrienden op social media. Want je weet wat ze zeggen: ‘Pictures are worth more than a thousand words’.
Voor/over product of dienst
Travel Alberta is een Canadese overheidsorganisatie met als doel de promotie van de provincie Alberta als toeristische topbestemming. In Nederland gebeurt dat in nauwe samenwerking met KLM die een directe lijnbestemming heeft tussen Amsterdam en Edmonton (de hoofdstad van Alberta).
Doelgroep(en)
Nederlandse wintersportliefhebbers voor wie een unieke beleving het belangrijkste is, die waarde hechten aan de vakantie en wel eens toe zijn aan iets anders dan de jaarlijkse trip naar de Alpen. Ze werken er het hele jaar voor en zoeken een ‘once in a lifetime experience’. En als ze daar iets meer voor moeten betalen, hebben ze dat er graag voor over.