Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone YOU 48hrs videothon
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
Het PR Bureau
Datum eerste publicatie:
08/08/2015
url:
http://www.vodafone.nl/YOU
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Ruben Cusell, Vivian Sneep
Art Direction / Design:
Cinemates Studio
Copy / Redactie:
Cinemates Studio, Het PR Bureau
Interaction Design:
Cinemates Studio
Technische realisatie:
Cinemates Studio
Account:
Vera Möhrlein, Camiel Overgaauw
Verantwoordelijk bij klant:
Eva Ruiz, Steven Schmitz, Maurice Gilissen, Rogier Scheinck
Overigen:
In samenwerking met MEC en TBWA\NEBOKO


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Bij de prepaid-dienst YOU draait alles om ‘Power to the Prepaid People’. Daarom gaf Vodafone letterlijk de regie uit handen aan de doelgroep zelf. Zes jongeren, geselecteerd via een social media activatie, kregen de kans om in een 48-uurs productiemarathon (Videothon) de nieuwe 30” online commercial te maken, samen met bekende YouTubers de ‘Cinemates’. Een commercial waar zij zichzelf in herkenden en zich door aangesproken voelden.
Voor/over product of dienst
Vodafone YOU is het nieuwe prepaid, speciaal ontwikkeld voor de hedendaagse, jonge prepaid-gebruiker: jongeren tussen de 16 en 25 jaar. Alles draait om mobiel, prijs/kwaliteit en behoefte aan vrijheid. YOU biedt drie overzichtelijke maandbundels met focus op data, gratis Xtra MB’s als je door je bundel heen bent (om in contact te blijven met vrienden) én elke vrijdag drie fantastische deals tijdens Fantastic Friday.
Doelgroep(en)
Jongeren tussen de 16 en 25 jaar, met een sterke ‘fear of missing out’ (FOMO). Altijd ‘aan’ staan, dát is wat ze willen. Het zijn verbruikers van veel data en bellen en sms’en steeds minder. Ze hebben een sterke behoefte aan vrijheid en zoeken -vanwege budgettaire redenen- naar een voordelige telecomoplossing.