Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Activatiecampagne Tiger BathroomDesign
Opdrachtgever:
Tiger BathroomDesign
Bureau:
ID Factory
Datum eerste publicatie:
01/11/2015
url:
http://badtype.mijnbackyard.nl/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Rémy Vermeulen, Diana Blokland, Kirsty Schröder
Art Direction / Design:
Thimo Smit
Copy / Redactie:
Gabin van Hal
Interaction Design:
Thimo Smit
Technische realisatie:
Wilco van Rooij, Jelle Duisters
Account:
Diana Blokland, Gabin van Hal
Verantwoordelijk bij klant:
Margret Pesch
Overigen:
Credo Creatie


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Eind 2015 is ID Factory, in opdracht van Tiger, een online activatiecampagne gestart ter promotie van het merk Tiger. Het doel van de campagne was om Tiger als hét badkamer designmerk te positioneren en meer naamsbekendheid te creëren onder de doelgroep. De doelgroep bevindt zich vooral online om inspiratie op te doen en zich te oriënteren naar nieuwe toilet- en badkamerartikelen. De campagne bestond uit twee fases: Bouwen aan een community en Inspiratie & activatie via een Pinterestactie.
Voor/over product of dienst
Tiger ontwerpt, ontwikkelt en produceert kwalitatief hoogwaardige badkamerartikelen. Tof design en excellente kwaliteit: spul dat je wilt hebben. Tiger biedt haar producten zowel in bouwmarkten als online aan. Om meer naamsbekendheid en merkbeleving te creëren, deed Tiger een beroep op ID Factory. Wij bedachten en lanceerden een online activatiecampagne via verschillende interactieve media.
Doelgroep(en)
De doelgroep van Tiger zijn vrouwen in de leeftijdscategorie 25-65+. Zij bevinden zich vooral online om inspiratie op te doen en zich te oriënteren naar nieuwe toilet- en badkamerartikelen, en alles rondom het thema baden en douchen.