Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Kleine capsule, groot verhaal
Opdrachtgever:
Nespresso
Bureau:
Greenberry
Datum eerste publicatie:
17/11/2015
url:
http://www.digitalrelevance.nl/kleinecapsule
Categorie:
Design

Credits

Concept:
TjerkJan Oord, Jordi Koppenhol
Art Direction / Design:
TjerkJan Oord, Bryan James
Copy / Redactie:
Alain Dujardin, Marjon Kragt
Interaction Design:
Bryan James Interactive
Technische realisatie:
Bryan James Interactive
Account:
Ingrid Dinnissen
Verantwoordelijk bij klant:
Roderik de Maar, Maureen Baas
Overigen:
Jan-Willem van Beek (Strategie), Jordi Koppenhol (Strategie), Joost Stokhof (illustrator), Wytse Koetse (Director)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Achter elke capsule van Nespresso schuilt een groot verhaal. Grote sociale, economische en ecologische koffieprojecten. Met Kleine capsule, groot verhaal hebben we deze grootse initiatieven omgezet naar compacte verhalen. Die zijn minutieus op echte capsules getekend door de Utrechtse kunstenaar Joost Stokhof. Online kun je deze geïllustreerde capsules ontdekken, er op inzoomen en ronddraaien. Zo gebruiken we de capsule als canvas om een bijzonder duurzaamheidsverhaal te vertellen.
Voor/over product of dienst
Nespresso’s ‘Positive Cup’ programma omvat ambitieuze doelstellingen op het gebied van koffieproductie, leefomstandigheden en sociaal welzijn van koffieboeren; de inkoop, het gebruik en de verwerking van aluminium; en de bestendigheid tegen klimaatveranderingen van koffieplantages.
Doelgroep(en)
De campagne richt zich zowel op de Nespresso koffiedrinker, als niet klanten van Nespresso. De doelgroep van Nespresso hecht veel waarde aan kwaliteit, maar ook aan duurzaamheid. Ze vinden het belangrijk dat zij weten dat de koffie die zij drinken duurzaam geproduceerd is, met aandacht voor het welzijn van koffieboeren wereldwijd.