Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
NPO Groen app
Opdrachtgever:
BNN-VARA & NPO
Bureau:
Greenberry
Datum eerste publicatie:
17/05/2015
url:
http://www.digitalrelevance.nl/npogroenapp
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Marieke Pots, Alain Dujardin, TjerkJan Oord
Art Direction / Design:
TjerkJan Oord, Patrick Plaggenborg
Copy / Redactie:
Alain Dujardin
Interaction Design:
Pim van Boesschoten
Technische realisatie:
NoProtocol
Account:
Wijnand van den Heuvel, Tiffany Persoons
Verantwoordelijk bij klant:
Carlijn Vader, Fiorenza de Heer
Overigen:
Strategie: Jan-Willem van Beek, Marieke Pots


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Duurzaam leven hoeft niet moeilijk of saai te zijn. Integendeel. De NPO Groen app daagt mensen uit om op een laagdrempelige en speelse manier hun impact op het milieu te verlagen. Dat doe je door wekelijks groene uitdagingen aan te gaan, zoals een week de trap te nemen in plaats van de lift. De app geeft je concreet inzicht in hoe jouw gedrag je impact verkleint. Persoonlijke video’s met verschillende BN’ers helpen je gemotiveerd te blijven.
Voor/over product of dienst
De publieke omroepen zetten zich met NPO Groen in voor een groener Nederland. Verschillende radio- en tv-programma's besteden aandacht aan het thema duurzaamheid. Nederland Wordt Groen (VARA), Koken met van Boven (VPRO), Zet de aarde op 1 (AVROTROS), Binnestenbuiten (KRO-NCRV), Mijlpalen voor Parijs (div. omroepen), Oud en Nieuw (BNN), Dag van de Duurzaamheid (NOS) en het Groene Station op Radio 2.
Doelgroep(en)
De NPO Groen app wil niet alleen een al milieu bewuste doelgroep bereiken, maar juist ook diegenen die bereid zijn om iets te ondernemen voor een beter milieu. Met name deze laatste groep is interessant, het zijn mensen die bereid zijn om iets te ondernemen voor een beter milieu, maar inspiratie en motivatie kunnen gebruiken.