Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen Stroller
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
Achtung!
Datum eerste publicatie:
03/08/2015
url:
https://www.youtube.com/watch?v=IcMJWyEAKxw
Categorie:
Social Media
Content
Digital Campaign

Credits

Concept:
Mervyn ten Dam, Bert Marissen, Alexis Jabour
Art Direction / Design:
-
Copy / Redactie:
-
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Dick Buschman, Elke van der Bogt
Verantwoordelijk bij klant:
Jasper van der Bijl, Leony Hogenes
Overigen:
Startegie: Boris Nihom & Michael van den Brande


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In 2015 voerde Volkswagen een nieuwe merkcampagne: je verwacht meer als je Volkswagen rijdt. Eén scène viel extra op: een kinderwagen waarvan de moeder verwachtte dat deze automatisch zou remmen. Timo Ros vroeg zich op Facebook af waarom zo’n kinderwagen eigenlijk niet écht bestaat. Samen met Timo bouwden we het eerste prototype. In een korte film lieten we het resultaat zien en met een gesegmenteerde PR campagne bereikten we uiteindelijk meer dan 4 miljoen views en ruim 400 online publicaties.
Voor/over product of dienst
In de nieuwe merkcampagne maakten van VW maakten we kennis met een veeleisende familie die al jaren Volkswagen rijdt. De familie is inmiddels zo gewend aan de betrouwbaarheid, kwaliteit en innovatie van hun Volkswagen, dat ze dat ook van al hun andere aankopen verwachten. Op social media kreeg Volkswagen hier opvallend veel reacties op. Dit zorgde voor een unieke kans om opnieuw aandacht te creëren voor innovaties van Volkswagen, free publicity genereren en social media engagement te stimuleren.
Doelgroep(en)
Volkswagen is er voor iedereen. Omdat we ons op een brede doelgroep richten en zoveel mogelijk aandacht, free publicity én online engagement wilden genereren, moest deze online film verschillende soorten mensen aanspreken: Volkswagen eigenaren, maar ook vreemd-merk rijders en andere beïnvloeders, zoals de partner. En natuurlijk liefhebbers van technologie en innovatie, en de pers.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
In 2015 voerde Volkswagen een nieuwe merkcampagne: je verwacht meer als je Volkswagen rijdt. Eén scène viel extra op: een kinderwagen waarvan de moeder verwachtte dat deze automatisch zou remmen. Timo Ros vroeg zich op Facebook af waarom zo’n kinderwagen eigenlijk niet écht bestaat. Samen met Timo bouwden we het eerste prototype. In een korte film lieten we het resultaat zien en met een gesegmenteerde PR campagne bereikten we uiteindelijk meer dan 4 miljoen views en ruim 400 online publicaties.
Voor/over product of dienst
In de nieuwe merkcampagne maakten van VW maakten we kennis met een veeleisende familie die al jaren Volkswagen rijdt. De familie is inmiddels zo gewend aan de betrouwbaarheid, kwaliteit en innovatie van hun Volkswagen, dat ze dat ook van al hun andere aankopen verwachten. Op social media kreeg Volkswagen hier opvallend veel reacties op. Dit zorgde voor een unieke kans om opnieuw aandacht te creëren voor innovaties van Volkswagen, free publicity genereren en social media engagement te stimuleren.
Doelgroep(en)
Volkswagen is er voor iedereen. Omdat we ons op een brede doelgroep richten en zoveel mogelijk aandacht, free publicity én online engagement wilden genereren, moest deze online film verschillende soorten mensen aanspreken: Volkswagen eigenaren, maar ook vreemd-merk rijders en andere beïnvloeders, zoals de partner. En natuurlijk liefhebbers van technologie en innovatie, en de pers.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
In 2015 voerde Volkswagen een nieuwe merkcampagne: je verwacht meer als je Volkswagen rijdt. Eén scène viel extra op: een kinderwagen waarvan de moeder verwachtte dat deze automatisch zou remmen. Timo Ros vroeg zich op Facebook af waarom zo’n kinderwagen eigenlijk niet écht bestaat. Samen met Timo bouwden we het eerste prototype. In een korte film lieten we het resultaat zien en met een gesegmenteerde PR campagne bereikten we uiteindelijk meer dan 4 miljoen views en ruim 400 online publicaties.
Voor/over product of dienst
In de nieuwe merkcampagne maakten van VW maakten we kennis met een veeleisende familie die al jaren Volkswagen rijdt. De familie is inmiddels zo gewend aan de betrouwbaarheid, kwaliteit en innovatie van hun Volkswagen, dat ze dat ook van al hun andere aankopen verwachten. Op social media kreeg Volkswagen hier opvallend veel reacties op. Dit zorgde voor een unieke kans om opnieuw aandacht te creëren voor innovaties van Volkswagen, free publicity genereren en social media engagement te stimuleren.
Doelgroep(en)
Volkswagen is er voor iedereen. Omdat we ons op een brede doelgroep richten en zoveel mogelijk aandacht, free publicity én online engagement wilden genereren, moest deze online film verschillende soorten mensen aanspreken: Volkswagen eigenaren, maar ook vreemd-merk rijders en andere beïnvloeders, zoals de partner. En natuurlijk liefhebbers van technologie en innovatie, en de pers.