Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Porsche Uncommon
Opdrachtgever:
Porsche Nederland
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
16/04/2015
url:
http://www.porscheuncommon.nl
Categorie:
Content
Innovation

Credits

Concept:
Mervin ten Dam & Jasper Janssen & Niklas Kristensen
Art Direction / Design:
Roy van Dijk
Copy / Redactie:
-
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Minivegas
Account:
Johan de Meijer
Verantwoordelijk bij klant:
Ingrid Oudejans
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Met een nieuw merkthema wilde Porsche het unieke karakter van het merk benadrukken. We gingen op zoek naar een concept dat aansloot bij het DNA van het merk én de doelgroep. ‘Uncommon’. Want Porsche maakt ongebruikelijke auto’s voor ongewone mensen. Daarbij hoorde een ‘uncommon’ campagne. Met een uniek experiment gingen we op zoek naar het effect van Porsche op het brein. Samen met neurowetenschappers creëerden we unieke content, waarin we het effect van het rijden in een Porsche bewezen.
Voor/over product of dienst
Porsche maakt al meer dan 60 jaar sportauto’s. Porsche combineert een diepgewortelde fascinatie voor autosport met een goeie dosis Duitse degelijkheid en nuchterheid. Het merk heeft eigenlijk nooit veel aan merkcommunicatie hoeven doen, maar naarmate het aantal modellen en de doelgroep verbreedt, dreigt het unieke Porsche DNA wat te verwateren. Met een nieuw campagnethema wilde Porsche op zoek naar een manier om het unieke karakter van Porsche in álle Porsches te benadrukken. De uitdaging: brin
Doelgroep(en)
De doelgroep van Porsche is de laatste jaren steeds diverser geworden. Van de klassieke sportwagenliefhebber die al jaren Porsche 911 rijdt, tot een young professional die van zijn eerste bonus een Porsche Boxster koopt. En van een succesvolle executive die zich laat rijden in een Porsche Panamera tot de Macan om in het weekend de kinderen naar voetbal te brengen. Met deze campagne was het juist de uitdaging om de verschillende doelgroepen van 2- en 4-deursmodellen te verenigen.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Met een nieuw merkthema wilde Porsche het unieke karakter van het merk benadrukken. We gingen op zoek naar een concept dat aansloot bij het DNA van het merk én de doelgroep. ‘Uncommon’. Want Porsche maakt ongebruikelijke auto’s voor ongewone mensen. Daarbij hoorde een ‘uncommon’ campagne. Met een uniek experiment gingen we op zoek naar het effect van Porsche op het brein. Samen met neurowetenschappers creëerden we unieke content, waarin we het effect van het rijden in een Porsche bewezen.
Voor/over product of dienst
Porsche maakt al meer dan 60 jaar sportauto’s. Porsche combineert een diepgewortelde fascinatie voor autosport met een goeie dosis Duitse degelijkheid en nuchterheid. Het merk heeft eigenlijk nooit veel aan merkcommunicatie hoeven doen, maar naarmate het aantal modellen en de doelgroep verbreedt, dreigt het unieke Porsche DNA wat te verwateren. Met een nieuw campagnethema wilde Porsche op zoek naar een manier om het unieke karakter van Porsche in álle Porsches te benadrukken. De uitdaging: brin
Doelgroep(en)
De doelgroep van Porsche is de laatste jaren steeds diverser geworden. Van de klassieke sportwagenliefhebber die al jaren Porsche 911 rijdt, tot een young professional die van zijn eerste bonus een Porsche Boxster koopt. En van een succesvolle executive die zich laat rijden in een Porsche Panamera tot de Macan om in het weekend de kinderen naar voetbal te brengen. Met deze campagne was het juist de uitdaging om de verschillende doelgroepen van 2- en 4-deursmodellen te verenigen.