Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Orangina Social
Opdrachtgever:
Orangina Schweppes
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
01/05/2015
url:
http://-
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Vincent Rang
Art Direction / Design:
Vincent Rang
Copy / Redactie:
-
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Studio Mals
Account:
Elke ter Bogt
Verantwoordelijk bij klant:
Belén Llamazares Carballo
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Less is more, voor een iconisch merk met een iconisch product. We creëerden een ritueel rondom het herkenbare Orangina flesje en lieten oneindig veel manieren zien waarop je je Orangina kan schudden. Met ouderwets handwerk creëerden we een serie opvallende en speelse content en verdubbelden we het bereik op social media voor Orangina.
Voor/over product of dienst
Orangina is als frisdrank de enige in zijn soort. Het is de enige commerciële frisdrank met vruchtvlees en komt in een herkenbaar flesje. Deze functionele brand assets hebben altijd een prominente rol gespeeld in de communicatie, maar de afgelopen jaren zijn de campagnes en social media content steeds emotioneler geworden. Orangina merkte dat het daardoor eigenlijk steeds meer een gewone frisdrank dreigde te worden.
Doelgroep(en)
Orangina groeit in Europa, maar heeft wel moeite om zijn premium positie te behouden. Het merk was op zoek naar een concept voor social media content dat in alle markten, met verschillende volwassenheid, consistent kon worden doorgevoerd. Van landen waar Orangina haast deel van het nationaal erfgoed is, tot landen die net pas kennis maken met het ietwat vreemde drankje.